Det här med lärare var det ja...

Det är kul sånt här med psykologi. Jag vet att jag är bäst på engelska i klassen. Jag vet att jag eftersom jag är en av 2 snubbar, jag kan språket och har enkelt för att kommunicera med klasskamraterna lätt får en ledarroll. Jag vet att läraren är den uttalade ledaren som inte vill få sin auktoritet hotad. Jag har sett hennes reaktioner på andra som vill bestämma, hon går direkt in i försvarsposition (jag fattar faktiskt inte varför eleverna själva inte märker det här när de börjar tjafsa?). Jag vet att läraren använder sig av en väldigt direkt kommunikationsmetod. Jag vet att mitt arbete som jag skickade in är GRYMT och att jag minst ska ha mvg+ på det. All den här kunskapen slog jag ihop när jag skrev mailet...

Från: Palle "You're probably going to hate me now, but this is way more than 4 pages of text I didn't want to leave it half-done though, and if you dont feel like reading it all just judge 4 random pages of text if you like."

Från: M**** "Hi Patrik! As surprising as it may sound, I will most probably read ALL the pages. And no, it's not in my job description to hate my students :-) See you on Tuesday. /M**'*"

Och jag vet att eftersom jag tonade ner allting jävligt mycket, så fick jag väldigt positiv respons. Jag är inte på något sätt ett hot, jag visar till och med klart och tydligt att det är hon som bestämmer. Jag anpassar mig till hennes kommunikation, jag skriver kort och koncist, som jag vet att hon vill ha det. Stämningen är god, hon lägger till och med in en smiley. Rapporten är tydlig.
Nu tycker jag visserligen själv att jag förtjänar högsta betyg i kursen, men det är just sånt här som kan vara bra att observera om man vill ha ett högre betyg, sorgligt nog.

Kommentarer
Postat av: Anonym

du suger mer än gnäller

2011-07-28 @ 17:45:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0