Jag älskar sånt här!

Jävla skitbild som inte vill funka som den ska när jag lägger upp den här, så det får bli i textformat. Viss text blev färgad också, och i annan storlek. Har för ont i huvudet för att fixa det.

Jag fick ett mejl från en Lena på Avida finans. Det är väldigt uppenbart att hon skickat det till fel person, men jag kunde inte hålla mig från att svara :) Vi börjar med Lenas mejl:

Den 15 december 2011 14:05 skrev Lena:

Hej,

Vet att vi lagt denna utveckling åt sidan men tänkte ändå höra med dig då vi har ett återkommande problem med ”gamla” kunder som inte avaktiverat sitt medgivande och vi vid ny kredit får felmeddelande från BGC att medgivande redan finns.

I detta läge vill vi kunna ändra från steget Autogirokontroll till Kredit upplagd, har du möjlighet att estimera hur mkt utvecklingstid det skulle innebära?

Mvh

Lena


Ja, det här har jag ju ingen som helst aning om. Men inte ska dom tro att dom kan skicka mejl till min inkorg utan att jag svarar! :D Det här blev mitt svar:

Hej Lena!
Jag kan tyvärr inte estimera hur mycket utvecklingstid det skulle innebära. Dels för att jag inte vet vad exakt som åsyftas med "gamla". Är det kunder som varit med länge eller finns det en viss åldersgräns där man blir klassad som "gammal"? Om det är det senare alternativet bör vi hålla det "inom kretsarna" så att säga, då officiell kännedom om våra tillvägagångssätt för att kategorisera kunder skulle kunna skada vår image. Dessutom för att jag heller inte har den blekaste aning om vilken utveckling det är vi har lagt åt sidan. Jag ber dig att ha överseende med min okunskap, men jag vet inte heller vad BGC är. Men vi kan väl från och med nu komma överens om att BGC är en förkortning på det ganska tuffa engelska ordet BackGroundCheck? Det gäller att hålla sig ajour med vad som är hippt!

Men, nu är det ju trots allt fredag, och jag har äntrat mitt så kallade party mode. Då blir jag alltid extra givmild och väldigt glad. Därför kommer jag ge dig fria tyglar med utvecklingstiden. Du har mitt tillstånd att "go crazy". Kommer dock sätta en övre gräns på max 12 veckor, eftersom vi på vårkanten bör spendera lite tid i solen och inte bara sitta inne med utveckling. Om du finner mitt svar stötande, offensivt eller helt utan substans, då kan jag inget annat än att beklaga. Till mitt försvar kommer jag dock hävda att du hade fått bättre svar på dina frågor, om du hade skickat det till rätt mejladress.

Jag hoppas ni har/haft en riktigt trevlig fredag och en fantastisk helg. En god jul och ett gott nytt år! Med vänliga och sarkastiska hälsningar...
Patrik


Rickards kommentar: "du är så jävla härligt slut i huvudet alltså :D"
Fattar inte alls vad du menar :D

Kommentarer
Postat av: Rickard

:D

2011-12-16 @ 23:47:41
Postat av: Åsa

Hahahahaha!

Fick du nått svar då???

2011-12-19 @ 09:13:34
URL: http://asaelin.blogger.com
Postat av: Renée

Ett mycket bra svar från din sida tycker jag..;-) helt byråkratiskt riktigt!!

2011-12-20 @ 19:38:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0