:(

I nästan 25 år fick vi njuta av ditt sällskap. Och njöt, det gjorde vi, för det var den effekten du hade på folk. Det är meningen att man ska vara glad över tiden vi fick, men just nu känns det som alldeles för lite... Det blev alldeles för lite.

Jag tror att jag talar för alla när jag, tyvärr för sent, berättar hur mycket jag uppskattat ditt sätt att vara på. Du satte alltid andra först, och såg alltid till att alla andra hade det bra! Ett garv var aldrig långt borta och du levde livet med en sån positiv energi. En energi som alltid smittade av sig.
Jag kommer ihåg sista gången vi sågs. Du skulle åka till White Horse med en polare. Såklart ringde du till mig först, för att höra om jag jobbade. Det gjorde jag och efter att du försäkrat dig en handfull gånger (som vanligt) att det inte skulle vara några problem för mig, så hämtade jag upp er. På vägen berättade du hur tråkigt du tyckte det var att du inte kunda komma på Noahs namngivningsceremoni. Trots att jag förstod det redan från början så repeterade du det flera gånger, för att visa hur synd du verkligen tyckte att det var. För det var så du var, alltid angelägen om oss andra, alltid med oss i fokus. När jag lämnade av er betalade du överpris (som vanligt) och berättade hur mycket du uppskattade skjutsen. Flera gånger, såklart, för det var så du var...
Jag minns dock inte första gången vi sågs, men jag minns mycket annat. Dunderfyllan i Enskede där vi tillsammans garvade som fan och senare dubbade mig till riddare. Den kryssningen vi var på för, på dagen, exakt 4 år sedan. Ett antal fyllor, lite tjafs, ett antal nhl-kvällar, en hel drös med taxiåkningar och mycket mycket mer. Nu är det över och kommer aldrig igen. Och det suger så jävla hårt.
Mina tankar går till din familj, dina nära och kära och framförallt din dotter, som aldrig kommer få chansen att växa upp och se vilken fantastiskt underbar människa hennes far var. Det är så jävla orättvist och fel bara. Trots att du påverkat många av oss på ett positivt sätt, så lämnar du ett stort jävla tomrum efter dig. Jag hoppas att du, vart du än är, har det bra nu och att din själ vilar i frid. Jag kommer alltid att sakna dig och komma ihåg dig på ett positivt sätt, för det är enda sättet man kan komma ihåg dig på.
Din tid var fan inte kommen, ändå togs du ifrån oss :(
Fredrik Erkenfalk 86/09/13 - 11/08/25.

Kommentarer
Postat av: Chaterine

<3 älskade o saknade Fredrik!

2012-01-30 @ 20:55:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0