Det andra utlovade inlägget (Happas!)

Happa ville veta vad som fick mig att dra hit till Mallis.
Bra jävla fråga, det är så många aspekter att räkna in så det skulle ta mig en evighet att skriva ner alla. Men kort och gott, jag ska plugga komvux (på distans). Jag tycker inte om det svenska klimatet och jag har en syster som bor här och kommer hjälpa mig med boende och sånt i början. Det hela går egentligen ut på att jag faktiskt ska plugga, och jag kan fan lika gärna göra det här istället för i Sverige.

Min äldsta bror, och en av mina bästa polare Rickard är mina motivationskällor. Micke, brorsan alltså, visar hela tiden att det lönar sig att plugga med sitt fina, roliga jobb i Kina och Rickard som har kört hårt och hållit mig uppdaterad om hur det går till och så visar att det faktiskt fan inte är svårare än att bara köra på!

Som jag skrivit tidigare är lägenheten uthyrd och jag har kvar den än så länge. Det är en lägenhet som jag trivs förjävla bra i och inte vill lämna över i första taget. Den i Sverige alltså. Här på ön kommer jag leta efter nåt andrahandsboende, eftersom jag kommer ha ett slutbetyg när jag är "klar" i februari. Som det känns nu har jag ingen som helst lust att återvända till Sverige. Men jag måste hem för nationella prov o skit och för att ta reda på hur jag ska gå vidare. Vad som händer efter februari är alltså oklart. Jag kommer ha ett slutbetyg, med massa kassa skitkurser som jag egentligen inte vill ha och inte behöver samt att jag måste tenta upp dom betygen om jag inte får ta bort dom. Jag är fortfarande inte helt insatt som ni kanske märker. Tanken sen är iaf att jag ska plugga vidare på högskola/universitet men det är ganska långt kvar tills dess. Och som det ser ut nu så skulle jag mer än gärna köra allt det på distans också, för det här känns så jävla rätt!

Kommentarer
Postat av: Happa

2011-08-22 @ 16:17:19
Postat av: Happa

Fan vad gött! Ja det låter alldeles klockrent att plugga utomlands. Motivationen lär ju bli betydligt högre också i den där värmen =)



Stort lycka till med pluggandet!

2011-08-22 @ 16:18:52
URL: http://fitnessguru.se/mikaelhaaparanta
Postat av: Marion

Lycka till med pluggandet! Förstår fortf inte vad det är du gillar så mycket med din lägh...

Vet inte om jag håller med föregående talar om att det skulle öka motivationen. Jag hade nog hellre vart ute på stan eller legat på stranden =P

2011-08-22 @ 19:37:28
URL: http://ab-marion.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0