Tack Sandavägen för 4 fina år!

Japp, då är det flyttstädat och klart. Ska börja med ett STORT tack till Rickard som har hjälpt till från dag 1. Helt sjukt att jag kan ha så bra kompisar när jag inte ens känner mig som hälften så bra kompis själv.. Rickard har hela tiden varit där. Hjälpt till så fort jag har behövt. Annars hade jag fortfarande suttit här med 2 sängsidor och en massa plankor, undrandes hur fan jag ska få ihop det här!? Alltid hängt med till IKEA, alltid haft tålamod med mitt velande, alltid hjälpt mig att göra bra val och inte bara låta mig lessna och bara köpa nåt som är ungefär vad jag vill ha, men inte riktigt. Ja, ni fattar...

Och ett stort tack till morsan också, som nog tar alla rekord i världen när det handlar om städning. Tanken var att vi skulle hjälpas åt att städa. Hon åkte dit innan mig, eftersom jag slutade 20, på bara några timmar fixade hon badrum, sovrum och kök. Och det blev helt fantastiskt rent. Helt galet, jag hann knappt hjälpa till öht! Man får lite dåligt samvete...

Rickards mamma ska även hon ha ett stort tack, som erbjöd sig att städa hela min lägenhet, som tack för några futtiga skjutsar jag har bjudit på. I min värld är det för mycket tack mot för lite jobb... Nu behövde hon inte göra det, men hon ska ha tack ändå!


Japp, då är det utflyttat då.
4 år. Det har gått från positivt till negativt, till väldigt negativt för att sedan vända mot det positiva igen, och sakta men säkert gå till nåt slags känslomässigt vakuum. Att 2 rum och kök kan hysa så många minnen är ganska otroligt.


Köket:
Ja jävlar... Vilka fylleslag :D Det där bordet har varit så fyllt, med både sopor, pantburkar, magic crystal vodka, energidryck från lidl, trasiga, vätskeskadade kortlekar, grandiosa-pizzor, mer vodkaflaskor, räkningar som glömts bort... U name it!
Ett par minnen som jag tar med mig från köket är bla när jag tvättar av min bankdosa under rinnande vatten(ingen bra, nykter, idé. Men det funkade i slutändan!).
Grandiosa, på grandiosa, på grandiosa. Säkert 80% av all mat jag gjort i detta kök har varit grandiosa big ones :D


Vardagsrummet 1:
Datorhörnan. Lite av en besvikelse faktiskt. Visst, har blivit en del fina minnen. Nya och gamla bekanta. Många roliga msn-konversationer osv. Men dock långt ifrån den mängd nöje som datorhörnan erbjöd mig på Borlänge-tiden. Inga "clan-wars" värda att komma ihåg direkt. Att behöva stå ut med musiken som spelades ur högtalarna när inte jag fick bestämma var också ett helvete att utstå(läs: Eves och Jossans musik! :D)

Vardagsrummet 2:
Usch. Usch usch usch usch. Ryska soffan, fyfan va ful den är! :D Fattar inte att jag någonsin kunde gå med på att ta in den där i mitt hem. Är jag blind!? Hahaha, herregud asså.
Dock ska man inte underskatta att däcka på den. Bra jävla skönt! :)
Finns ett roligt minne från den här när jag mådde som allra sämst också. När jag ser tillbaka på hur jag mådde då och hur jag mår idag så blir jag nästan stolt över mig själv.
Iaf så festade vi, det vanliga gänget. Jag, Danne, Jossan, Eve, Pebbles. Det var skitstökigt i min lägenhet, och det låg sopor överallt. Eve började plocka undan lite, och drog fram typ 9 tomma chipspåsar :D Helt sjukt, man kunde ju bara se max 4 stycken!

Sovrummet:
Har varit en ganska lugn tillställning. Det fanns inte så mycket plats för mer än sängen, så man gjorde inte så mycket mer än att sova i rummet. Lite pinsamt att jag på 4 år inte ens fick upp en lampa i taket i det här rummet :D
Har ingen bild på badrummet. Men det var fan riktigt nice. Stort och rymligt. Finns inte så mycket att berätta om det eftersom jag gärna är själv på toaletten :p
En bunt Illustrerad vetenskap på badrumsgolvet har dock gett mig en stor mängd kunskap :)
Hallen har jag inte heller någon bild på. Men det var nog det bästa "rummet". Senap på väggen, pepparkaksgubbar och nycklar uppe på garderoben. Hur fan skulle jag lyckats hitta dom utan CC? Efter en hård kväll med bland annat utslängning från taxi, BALLE BALLE BALLE(eller vad var det Danne sa?), Leif GW Persson på statoil, "vill ni ha korv?" på statoil och allmänt aprak i märsta så kom jag hem, sen vaknade jag.

Och för att inte glömma SFG! Så sjukt härliga grabbar!


Och vi avslutar med ett bra Danne-citat.

"It's time to change chapter, in the great book of life"

Kommentarer
Postat av: Du vet inte

hahaha låt mig

2009-10-01 @ 06:48:24
URL: http://duvetintee.blogg.se/
Postat av: Mr. Bofa

Trodde du bodde kvar i borlänge :s vars bär de av nu då?

2009-10-01 @ 08:21:26
URL: http://metrobloggen.se/Tabofa
Postat av: Rickard

Tack för propsen! Jag tycker i och för sig att det har varit roligt och dessutom har "källsortera i svart sopsäck" fått en HELT ny innebörd. Jag bodde 3 månader hos Danne och exakt 2 år i min egna lägenhet på Sanda och jag kan ju bara instämma att Sanda is the shit!



Du glömde dock att nämna att du har checkat av en utav vuxenvärldens stora under tiden på Sanda: efterfestat i en tvättstuga. Du, jag och några av SFG-grabbarna :D.

2009-10-01 @ 08:45:49
Postat av: CC

haha helt logiskt att du langat upp nycklarna på garderoben mitt i natten! Men jag är ju killen med kollen ;)



för övrigt så kan man inte bli utslängd från en taxi man inte ens hinner komma in i! :D

2009-10-01 @ 09:43:16
URL: http://randomprestige.blogg.se/
Postat av: marre

Jaaa hon va ju med på kursen :D

2009-10-01 @ 11:21:52
URL: http://marlenelindstrom.blogg.se/
Postat av: C

Aah att du vill flytta har ju till och med jag hört :) BRA att du gjorde slag i saken! Det är lätt att man faller in i slentrian och bara ogillar läget :S

Nu får du gilla läget istället :D Med allt nytt som det inneburit. Även om man säger att materiella saker inte gör en lycklig så är det ren lögn när det kommer till ens hem! Klart man måste trivas där man bor! Och det kostar en slant...



Jag har ju en resa som väntar i november och den bär mig genom tråkiga, mörka dagar. Jag är såå glad över min lilla bil, gör att jag inte behöver gå upp lika tidigt på morgonen när jag ska till Etuna. Bildfrågan har underlättat en hel massa för mig i min vardag. Men jag har inte blivit så där extremt lat!! Jag åker fortfarande tåg när jag ska till Stockholm ;)

Hmm...gled ifrån lite nu kanske....aa nee men...det är väl bra. Så bra det kan vara på hösten :P

2009-10-01 @ 18:46:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0