Säsongens första vinst, fortfarande mjäkigt.

Ja, vi vann iaf. 4-2 blev det! Det var en ganska avslagen match och kampen om mittfältet existerade inte. Vi vann den, kampen om mitten alltså. Måste ha varit ganska skönt att kuta omkring där och inte bli attackerad av någon. Med andra ord hade motståndarna samma problem som vi har. Well, det finns inte alltför mycket att säga om matchen ... Det var en ganska avslagen tillställning. 6 mål dock, och det är ju alltid trevligt för publiken. Kan gå igenom dom så har jag nåt att skriva om ...

0-1 Var en dundertabbe av våran målis. Bollen kom upp till mej o Knösch(ja lirar högerback btw). Jag lägger ner den till Knösch som gör en riktigt slö passning hemåt. Målisen rensar på deras rusande spelare och den studsar in i straffområdet. Där tar en motståndare den och lägger bakåt till en annan kille som går på skott. Och skottet är en rejäl felträff men målisen släpper in den ändå. Han sa sedan att han trodde att deras spelare skulle skjuta stenhårt och blev överraskad. Det kan man väl förstå.

Vid 1-1 presenterade sig deras målis. Vi la en korthörna. Pet följt av inlägg/skott. Tror ingen riktigt vet va det var menat som, men rätt i mål gick den iaf. Deras målis borde tagit den.

Halvtid. Sidbyte, efter att ha haft solen i ögonen i 20 minuter så kändes det rätt bra med byte.

1-2 satt på straff. Inget direkt farligt läge men den tog på armen/handen på Knösch efter ett inlägg. Straffen räddades men ingen i vårt lag var först på returen :(

2-2 Inspark på kanten, högerbacken(jag alltså!) kliver upp i straffområdet. Bollen skarvades in mot mål och deras målis måste ha sett att jag var på väg för han gick inte på bollen. Jag kunde enkelt nicka in 2-2 och gå upp i topp i den interna skytteligan :D Inlägg är skoj, synd att det är så jävla jobbigt att kuta hem bara :D

3-2 Kommer jag inte ihåg, men en kille i vårat lag kom fri efter en massa velande på mitten tror jag, och la in en tunnel, om Rickards historia stämmer.

4-2 så kom "dribblarn" som vi inte alls har saknat sedan förra säsongen. Tobbe eller va han nu heter vägrade släppa bollen och lyckades väl finta någon efter 100 försök och sköt ett lågt skott som deras målis borde ha tagit, precis som han borde gjort med alla målen.

Domarn var skitkass, men så är väl korpen. Jobbigt att springa längre än näsan räcker verkar det som.
Och jag får väl tillägga efter min kritik angående förra matchen att Rickard spelade som vanligt igen! :D Hårda kamper och springande tills han tröttnade, samma gamla fighting spirit som det ska vara!! Synd att han inte fick göra mål bara :(
Allt som allt en ganska okej match, men det här spelet vi har kommer inte räcka långt mot bättre motstånd!

Kommentarer
Postat av: Happa

Korpen fotboll lätt skojjigt. Huvudsaken man har kul ju fast en seger är såklart mer skojj än en förlust.

2009-05-13 @ 23:28:46
URL: http://sadhistory.blogg.se/
Postat av: Rickard

Tack för propsen fan :D, ja idag kändes det bra. Så många skott jag sköt och ändå fick jag inte hänga in den, jag får väl göra hat trick i nästa match så att jag kommer ifatt dig i interna skytteligan. Nu ser jag framemot underbar träningsverk imorgon.

2009-05-13 @ 23:45:33
Postat av: Emelie

jaha grattis:D, va kul.

allt bra me dig?

Kram.

2009-05-14 @ 18:49:09
URL: http://emeliefrenning.blogg.se/
Postat av: zjkz0r

Är du tillräckligt bra för korpen ? Det är MÄKTIGT ! :)

2009-05-19 @ 23:10:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0