Mitt liv med en pedofil.

GB: GB är en snäll person. Inte snäll som i att han "alltid ställer upp", mer snäll som i "vill ingen något illa". GB är runt 40 år gammal. GB är singel. Han är i stort sett immun mot kritik. GB är inte direkt attraktiv. GB är ganska öppensinnad och enkel att prata med. GB är svår att få tyst på. GB är ganska charmig, i små mängder. GB är förmodligen en väldigt bra lögnare, möjligtvis mytoman*. GB är nog väldigt ensam, oavsett vad han själv säger. GB ljuger om sin ålder. GB är väldigt sexuellt intresserad, och verkar inte kunna registrera nekande signaler. GB kan möjligtvis ha knarkat bort halva sin hjärnkapacitet, det är dock endast spekulationer som GB själv dementerar.

Problematik:

Ja, vad ska man säga. Det är väl inga större fel med GB's personlighet. Inte vid en första anblick, möjligen inte vid en andra heller. Visst, alla människor har bra och dåliga sidor. Allihopa, du, jag, Fredrik Reinfelt och GB. Problemet är väl att vissa av oss vet vart gränsen går. Men det gör tyvärr inte alla. Gränsen är individuell och påverkas av faktorer som bland annat lagen, samhällets normer och den personliga uppfattningen. I det här fallet tänker jag såklart på åldersgränsen för vilken sexuell partner man väljer.

Enligt wikipedia så är klassificeringen av en pedofil ganska luddig och rätt så lång, så jag tänker använda mig av den i mina ögon allmänna uppfattningen. Och den är kort och gott att man inte ska göra saker med "barn". Vad som är barn är ju rätt svårtolkat i och med att man är byxmyndig vid 15 års ålder. Och visst, två 14-16 åringar som är mitt i puberteten och utforskar sin sexualitet tycker inte jag är nån större fara. Men om en man i 40-års åldern tycker att det är ok att ha sex med en 16-åring så börjar jag undra: Vart fan går gränsen?

I mina ögon är det för stor åldersskillnad. En 16-årig tjej är nog inte alltför svår att ragga upp. Det antar jag eftersom att man vid 16 års ålder förhoppningsvis inte har insett hur jävligt livet kan vara. Att folk i vuxenvärlden kommer utnyttja en, om de får chansen. Skoningslöst, utan ånger, för att sedan gå vidare med huvudet högt och ännu en sexuell trofé. Medans det för 16-åringen säkert var mycket mer än så, äkta känslor, äkta kärlek. Med tiden avtrubbas hon dock, märker att det inte alltid handlar om känslor. Lär sig urskilja svin från guldkorn, lär sig att förakta svinen för allt de gör och står för.

Så vad gör man? Enligt lagen är det ok att ha sex med en 16-åring, oavsett hur gammal man är**. I mina ögon är det inte riktigt ok. Det känns som att GB utnyttjar barn. GB har satt sin gräns, den strider inte mot någonting. Förutom min personliga uppfattning ... Det är förjävligt ...

Tycker jag ...

Slutsats: Mitt ord borde vara lag.



* Jag är långt ifrån säker på hur mycket GB ljuger. Problemet är att det är svårt att avslöja lögnerna. Vanligtvis säger kroppsspråket en sak, och munnen en annan. Jag har satt dit honom några gånger. När jag har gjort det har jag inte snappat upp några som helst signaler på att det varit en lögn. Förutom det faktum att jag haft mer kunskap och säkrast källor och därmed kunnat överbevisa hans påstående. Därav är jag inte riktigt säker på om GB är en extremt duktig lögnare, eller helt enkelt tror på det han själv hittar på.

** Det är tydligen inte ok för till exempel lärare att ha sex med elever som är 16, i och med att de har ansvar för personen. Då måste eleven fylla 18 först. Detsamma gäller i "liknande situationer"

Fan vad flummigt det här blev.

Kommentarer
Postat av: Rickard

Det här låter ju bekant... höhö. Det är fel, spelar ingen roll vad lagen säger i det här fallet, GB är en snuskgubbe.

2009-03-10 @ 05:54:59
Postat av: Micke

I det här fallet håller jag med dig till 100, ditt ord borde vara lag.

2009-03-10 @ 10:55:17
URL: http://mickesirritationsmoment.blogg.se/
Postat av: Happa

Sv: Mhmm mena det, samma här. Men kan inte säga vad är men något speciellt är det med brudfan :P

2009-03-10 @ 22:53:50
URL: http://sadhistory.blogg.se/
Postat av: Camilla

Du är klok Patrik :)

2009-03-11 @ 12:34:07
URL: http://egetrum.blogg.se/
Postat av: Du vet inte

Jag har faktis en lägenhet.. jag leta åt en vän faktis :D hihihih

2009-03-11 @ 16:09:27
URL: http://duvetintee.blogg.se/
Postat av: Anonym

GB låter otäck

2009-03-11 @ 21:18:40
Postat av: Marty X

Först tänkte jag: "vad fan handlar det här om, egentligen?!?" Sen tänkte jag: "utveckla gärna detta inlägget!" Å efter det tänkte jag: "kan du inte kicksparka denna person i skrevet så att den inte kan ha mera sex???"

2009-03-21 @ 19:18:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0