I brist på annat

lägger jag upp en gammal grej som jag skrev. Ingenting i själva mailet är sant, förutom att jag haft 2 Mcdonalds-arbetande syskon  ;)


Hej ******, jag tänkte att jag skulle berätta för dig vad som hände mig i fredags på mcdonalds vid motorvägen vid stora wäsby, och vad det har fått för konsekvenser.

Jag hade jobbat halva dagen och hade äntligen fått min välförtjänta lunchrast, men eftersom jag inte hade någon mat med mig till jobbet bestämde jag mig för att åka till mcdonalds och äta. Så jag åkte iväg och började fundera på vad för något jag ville äta. När jag kom fram så hade jag bestämt mig för att jag skulle beställa en big tasty meny, jag gick fram till kassan och beställde en big tasty meny och blev informerad om att det skulle dröja cirka 2-3 minuter.

Så jag tog en tidning och gick till ett ledigt bord och började läsa. Eftersom jag vet att det kan vara stressigt på mcdonalds så tänkte jag att jag räknar "långa minuter" då personalen kanske har mycket att göra. Så jag väntade 2-3 minuter och fortsatte läsa tidningen, och väntade i ännu några minuter innan jag började bli otålig och stressad för att inte hinna tillbaka till mitt jobb i tid, punktlighet är något som jag prioriterar högt, så jag gillar inte sena ankomster!

Men eftersom min meny aldrig kom utburen som personalen lovat mig så bestämde jag att jag skulle gå fram till kassan och påminna dem. Efter att ha stått i kön i ännu några minuter och förlorat halva min lunchrast så blev jag mäkta förvånad när jag fick se personen framför mig beställa.
Personen som var en man i ca 40-års åldern beställde en big tasty meny, och hade inte ens hunnit betala innan han fått både hamburgare och pommes frites. Jag blev verkligen skitförbannad och frågade mannen om han hade beställt den tidigare, vilket han såklart inte hade. Så när jag kom fram till kassan och sa att jag oxå hade beställt en big tasty verkade ingen veta om att jag hade gjort det.
"Den dröjer ca 2 minuter" var orden som gjorde så att jag verkligen tappade tålamodet och sa till kassörskan att jag skulle ha mina pengar tillbaka, vilket jag inte fick eftersom de inte visste vad jag hade beställt och jag hade slängt mitt kvitto, för jag trodde nämligen att servicen på mcdonalds skulle vara bättre!
Jag var verkligen frustrerad och hade gått miste om min lunchrast och var fortfarande hungrig, så jag sprang till min bil och åkte tillbaka till jobbet och avslutade dagen på tom mage.

Efter den här händelsen har jag bestämt mig för att så länge jag lever bojkotta mcdonalds om de inte bestämmer sig för att be om ursäkt och ge mig en acceptabel kompensation. Jag överväger även att gå till pressen med min nya erfarenhet då jag vet att de törstar efter skandaler, och denna händelse var minst sagt en skandal.
Men eftersom jag själv har 2 syskon som har jobbat på mcdonalds så vet jag att det kan vara stressigt och nu när jag har lugnat ner mig så hoppas jag att det verkligen bara var ett missförstånd, men förväntar mig dock en rejäl kompensation, inte bara för min uteblivna meny utan även för min bortkastade lunchrast och det lidande det innebar att jobba resten av dagen på tom mage.
Så jag hoppas få höra från er, inom en snar framtid, annars får aftonbladet höra av mig...
Patrik
Adress
Postadress osv

Gick ett par dagar innan jag fick svar ...

Jag vill börja med att be Dig om ursäkt om Din tråkiga upplevelse hos oss. Givetvis är det så att detta inte ska kunna hända.

Jag är övertygad om att detta är ett misstag som tyvärr inträffat på grund av den mänskliga faktorn och således inget systemfel.

Givetvis vill jag kompensera Dig för Dina utlägg. Då vi har brustit å det grövsta i vår service till Dig vill jag gärna att vi pratas vid för att tillsammans komma fram till en kompensation som vi båda kan tycka vara rimlig.

Vänligen ****** Efternamn
Restaurangchef
Landro AB - McDonald´s ******

Olrajt, Rickard ringde honom ett par gånger men fick inget svar ... kollade mailen några dagar senare och såg ännu ett mejl från våre käre vän ******.

Hej Patrik Jag skriver för att höra mig för huruvida du fick mitt email som jag skickade. Om så inte är fallet ber jag Dig om ursäkt för det inträffade och jag kan försäkra Dig om att det Du fick uppleva inte tillhör McDonald´s synsätt på hur vi behandlar våra gäster.

Jag ser gärna att Du ringer mig så att vi kan diskutera kompensation, men även för att jag vill veta av vem Du blev bemött.

Detta givetvis för att säkerställa att vederbörande samt övriga anställda är införstådda i McDonald´s policy.

Vänligen ****** Efternamn
Restaurangchef
Landro AB - McDonald´s ******

Jahopp ok, jag väntade ett tag .. och skrev sedan ett till mejl ...

Hej ******, jo jag fick ditt mejl och efter det försökte jag nå dej 4-5(yeah right! :D) gånger innan jag slutligen gav upp och började äta hos burger king istället ... har du provat whooper pinata förresten, det är absolut en av de godaste snabbmats-menyerna jag någonsin ätit, nästan i klass med el maco och big'n'juicy.

Men jag saknar dock mcdonalds som jag varit trogen så länge jag kan minnas. Därför hoppas jag att min absolut sista ansträngning för att bli kompenserad för den dåliga servicen i och med detta mejl resulterar i någonting, mina vänner som jag har pratat med har sagt att de fått några gratismenyer efter att ha fått vänta för länge i mcdriven.

Och eftersom det var så pass längesen incidenten jag skrev om inträffade så har jag givetvis insett mer och mer att det som du skrev såklart var den mänskliga faktorn som låg bakom det stora missförståndet. Därför skulle ett gäng gratismenyer helt klart kompensera för det inträffade, och välsigna era framtida kassor ett rejält uppsving i och med mitt förlåtande.

Det är dock inget som jag kan kräva då jag förstår att mcdonalds är en verksamhet precis som andra, och inte vill gå miste om pengar genom att ge bort gratis mat. Det är dock en lösning som skulle generera en vinst för mcdonalds i längden då jag är en väldigt dålig kock och helst äter snabbmat, och jag är även en lojal kund, som tyvärr har hamnat i kläm med mitt absoluta favorit-företag.

Jag kan tyvärr inte minnas vad personen i kassan hade för namn, men det var en tjej i alla fall, och som jag tidigare skrev har jag insett att det är den mänskliga faktorn som orsakat allt, och vill därför inte smutskasta eran personal då de inte är mer än människor precis som du och jag, som kan göra fel.

Nu tänker jag åka till Bulgarien och härliga Sunny Beach i 10 dagar men jag hoppas få en trevlig överraskning när jag kommer hem och tittar igenom mina brev som vanligtvis endast innehåller räkningar.
Så för att avsluta på det sätt jag önskar så vill jag önska er alla en trevlig semester om ni inte redan haft det, och hoppas att vi personligen kommer kunna mötas nästa gång jag är på mcdonalds, om det blir någon sådan.
Patrik
Adress
Postadress osv

Och några dagar senare fick jag svaret ...

Hej Patrik Jag kommer att posta kuponger till dig under dagen och jag hoppas givetvis att du kommer tillbaka till oss. Jag undrar bara hur du försökt kontakta mig? Är det via mail, telefon eller annat. Jag har inte fåt några mail tidigare, inte haft missade samtal på min mobiltetefon och inte fått någon hälsning på restaurangen. Om du försökt kontakta mig via restaurangen och detta inte nått fram till mig ber jag dig om ursäkt. Hör gärna av dig.

Ptja, vad gör man inte när man har tråkigt, och är lite sugen på mat? ;D
Var rätt längesen jag skrev det här, och det är kopierat och klistrat rakt av så. Vill inte hänga ut restaurangchefens namn ifall han skulle googla sig själv eller nåt, och komma in på det här :p

Kommentarer
Postat av: Rickard

Haha ja det var tider det. En annan rolig anekdot är ju de gånger vissa anonyma personer använde en chefsskjorta och gjorde i viss mån bedrägerier mot McDonald's. Men det är en annan historia...

2009-03-06 @ 19:35:01
Postat av: Spagat =)

Hej, kan du gå ner i spagat? Och om inte, skulle du vela? Svara gärna i min blogg! :)

2009-03-06 @ 19:38:26
URL: http://spagat.blogg.se/
Postat av: Spagat =)

hah Okej :)

2009-03-06 @ 19:52:16
URL: http://spagat.blogg.se/
Postat av: Anna

Heheh!

Jupp!

2009-03-06 @ 20:22:42
URL: http://miranna.blogg.se/
Postat av: Du vet inte

jaa.. men då ska jag ta o typ lyssna på vad du har för dålig musik smak..



Men när du går ut o festar.. vart brukar du va?

2009-03-06 @ 20:33:49
URL: http://duvetintee.blogg.se/
Postat av: Du vet inte

Kom till Layer cake imorrn hähähäh

2009-03-07 @ 01:19:05
URL: http://duvetintee.blogg.se/
Postat av: Du vet inte

jag tror du aldrig kommer lyckas driva med mig ahahhaha :p

sumobrotta HAHAHAHHAAHHAHHA

2009-03-07 @ 10:28:54
URL: http://duvetintee.blogg.se/
Postat av: Anna

OK,OK...!! Du FÅR vara rasist om du vill det... (Hihi)

Men jag tycker FORTFARANDE INTE att du är det. ;)



Rasist/rasism är ett hårt ord och jag tycker att genom att använda det vid fel tillfällen så förmildrar vi betydelsen av det...



Eftersom du verkar vara en kille som gillar att läsa (du har ju orkat och tagit dej tiden att läsa min kommentarer... Hehe!!) så slänger jag in en artikel jag hittade...



http://www.natvan.com/american-dissident-voices/swedish/031898.html



Jag skulle nog kalla dej för "en smyg-humanist som inte riktigt förstått hur man tar sej ur garderoben" och att du är ett "offer för jantelagen..."(hehe)

Läs det här inlägget, så kanske du förstår hur jag funkar och då är det ju inte konstigt om vi har "missförstått" varandra lite.. ;)



http://miranna.blogg.se/2009/february/om-jantelagen-ersattes-av-det-har.html



Och ja, visst var det långsökt, men frågan var ju: Vad gör det påståendet MEJ till?? Ordvrängare eller rasist..?? :D



Tänker avsluta med mitt motto... :)

"Live you must and let to live, fairly take and fairly give..."



Önskar dej en toppenlördag!

Mvh Anna

2009-03-07 @ 15:12:26
URL: http://miranna.blogg.se/
Postat av: vesna

Vilken fin blogg du har :)

2009-03-07 @ 15:55:26
URL: http://vesna.blogg.se/
Postat av: Du vet inte

HAHAH nää de e jag fan inte!





VAD FAN SER JAG UT SOM?? EN DUM JÄVLA BLONDIN... ??? ahahahahahaha



vi får se om du lyckas :D

2009-03-07 @ 18:56:24
URL: http://duvetintee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0