Det här gick inge bra.

Skulle skriva ett inlägg om en fundering jag har, varför alla killars bloggar jag läser är så extremt välstavade och bra formulerade. Men jag orkar inte, jag får inte till det.

Så nu skriver jag nåt bara för att hålla bloggen alive and kicking :p Men som jag alltid brukar lova så kommer det bättre inlägg senare :D

Och förresten så går det inte att som tjej bjuda hem en kille som inte är gay, brorsa eller upptagen till dig utan att han ska tänka på sex, det är så vi fungerar vi killar. Enkelspårigt kanske ... men lätta att förstå iaf :D

Kommentarer
Postat av: Micke

Välstavade och bra formulerade ja, du har nog undgått ett par ganska tydliga exempel på bloggar som avviker aningen från den beskrivningen. Kanske är det så att du tycker språk ser bra ut när det är rätt?

2009-03-24 @ 21:08:36
URL: http://mickesirritationsmoment.blogg.se/
Postat av: Emelie

Haha ja visst e det=D.

Visst, lär kolla in din blogg lite då och då, har inget emot om du kikar i min heller=D. Alltid kul att få kommentarer=).



Kan ju säga att jag också har en del stavfel men det e nog för att man skriver lite som man pratar=)



2009-03-24 @ 22:00:19
URL: http://emeliefrenning.blogg.se/
Postat av: Happa

Jag tillhör nog kanske till en av dom välstavade bloggarna, eller? Brukar inte sitta och rätta eller skriva i word så kan nog finnas en del stavfel och grammatik fel i min blogg men jag tror då iaf jag är i närheten att skriva välskrivet. Förut brydde jag mig inte men med åldern kanske det kommit för nu så stör jag mig senormt på särskrivningar och skrivning i talform.



Hade du kul i Borlänge föresten, var du ut eller? I sommar får vi hitta på något, kanske dra ihop ett gäng, du några du känner och jag några jag känner och åka på kryssning eller något skojj. Det vore trevligt :)



2009-03-24 @ 22:20:37
URL: http://sadhistory.blogg.se/
Postat av: Rickard

Precis som Emelie skriver är det ganska vanligt att många, kanske utan att tänka på det, skriver i talspråk istället för skriftspråk. Bra och välformulerade inlägg har mycket att göra med hur lätt man har för att uttrycka sig i ord.



Vissa kan berätta historier muntligt med en väldig inlevelse medan andra har lättare för att skriva väldigt detaljrikt och intresseväckande.



Sedermera instämmer jag med Micke i avseendet att alla killar faktiskt inte skriver djupa och välstavade blogginlägg. Jag antar att du till största delen läser bloggar skrivna av killar (för killar) och inte har så stor koll på tjejbloggar. Kan i och för sig vara för att vi killar inte är så intresserade av mode vilket rätt många bloggar, skrivna av tjejer, handlar om.



Du kan ju leta på Maria Wetterstrands (språkröret för miljöpartiet) blogg så kommer du nog på andra tankar. :)

2009-03-25 @ 16:14:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0