Nytt år ... samma skit!

Japp, nu var det här då ... 2009. Året då allt ska bli annorlunda, och det ska bara bli bra! Allt ska förbättras och nyårslöften ska hållas ... eller inte.

Nej fyfan, det är samma gamla skit. Allt är som vanligt och att det nu är 2009 spelar ingen som helst roll. Absolut ingenting är annorlunda, och ingenting kommer att bli annorlunda heller, om man inte själv bestämmer sig för att ändra på det. 2009 kommer inte innebära markanta förändringar för alla som tror på det. Förändringar åstadkommer man själv, när man har bestämt sig.

Jag undrar egentligen hur mycket nyårslöften hjälper folk. Om man lovar sig en massa saker bara för att det är nyår, känns det rätt troligt att man inte kommer hålla dom. Istället blir det bara en onödig press på en själv och man kommer stressa upp sig för att man kanske inte håller sina löften. I slutändan har man inte vunnit ett piss. Eller så har vi dom som lovar en sak men glömmer bort vare va för nåt innan de ens har avslutat meningen. Vissa ger nyårslöften, och håller dem. Men jag tvivlar på att folk genomgår markanta livsstilsförändringar bara för att kalendern börjar om.

Jag gav ett nyårslöfte. Det var väl inte direkt seriöst utan mest nåt som ja har garvat åt på jobbet någon av alla trötta dagar jag varit där. Jag kommer inte anstränga mig för att hålla det, det är inte ett av mina mål i livet. Men det skulle vara intressant att se om man kunde infria det, och garanterat kul att försöka! Vad det var för något låter jag vara osagt, så slipper jag stämplas som nörd eller idiot ... :D

Nej, 2009 ska bli ett år då jag fortsätter jobba på att må bra. Jag ska utvecklas socialt och jag ska försöka att hjälpa mina vänner och nära mer. Jag ska utveklas intellektuellt och även jobba med min kreativitet. Det är dom få nyårslöftena jag tänker ge.
Hur jag ska gå tillväga för att uppfylla dem? Det är inte så svårt, det är bara köra på som vanligt.

Social utveckling sker ju i stort sett hela tiden. Vid alla möten med människor jag har, så utvecklas jag. Om jag inte gör det så ska jag jobba på att göra det. Alla människor har någonting att erbjuda, det är upp till mig att ta reda på vad. Det här går  även hand i hand med att hjälpa, stötta och finnas där för nära och kära.

Den intellektuella utvecklingen är nog den som är svårast, jag har ingen aning om hur. Kanske försöka återgå till skolbänken. Lägga pussel? Ptja, jag vet faktist inte. Det handlar väl om att anta utmaningar, och klara av dom. Och utmaningar finns det ju gott om så det lär inte bli nåt problem egentligen.

Kreativiteten då? Blogga, blogga och blogga. Kanske inte riktigt så, men skrivandet är ju en form av kreativitet som jag ska försöka utveckla. Jag vill kunna skriva mer fängslande, och med bättre flyt. Lite mer som jag gjorde förut, i högstadiet. Resa måste jag göra oxå. Har en planerad resa innan sommaren iaf, kommer mer om den senare. Har snackat lite med Marcus och G oxå, om Grekland. Men jag vet inte riktigt hur seriöst det känns än, blir i augusti nån gång isf. Blir det inge Grekland så borde jag ändå ha råd med någon resa framåt vintern ... men det är alldels för långt dit :)

Happ, där har ni då mina "nyårslöften". Vet inte riktigt om ja kan kalla dom så, det här är saker jag jobbar med hela tiden. Saker jag har jobbat med sen innan nyår och säkerligen saker jag kommer jobba med 2010 oxå. Det har absolut ingenting att göra med nyår. Nyår har ingenting att göra med det här. Nyår är bara något som händer, och livet fortsätter som vanligt.

Kommentarer
Postat av: Happa

Marcus har aldrig varit utomlands så dags för han då =)

2009-01-02 @ 13:37:09
URL: http://sadhistory.blogg.se/
Postat av: Kaktusblomma

Tjing tjong! Kul att hitta nya bloggare! Mål är väl alltid bra?! Man måste ha nåt att sträva efter, tycker jag.

Var jag hittade horoskopen?

Spray.se och Aftonbladet plus har just de här. Sen kan jag väl tipsa om http://www.twice.se/astro.html om intresse finns... ha de bäst!

2009-01-02 @ 15:03:20
URL: http://blogg.aftonbladet.se/26368/
Postat av: Inget Namn

aa men asså orka hålla på med fildelning osv... de e inte viktiga saker i livet....

Blir rätt arg på sånt skit..



aaa men de låter väll mysigt... men nästa år ska jag sova på nyår

2009-01-02 @ 19:49:37
URL: http://www.metrobloggen.se/duvetinte
Postat av: Rickard

Gott nytt år din bittra jävel.

2009-01-03 @ 00:30:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0