Kan man vara en snygg hårdrockare?

Det är en tanke som har slagit mig ett par gånger. När jag kollar på "vanliga" människor, och nu pratar jag framförallt om killar, så kan man ju iaf se att de ser någorlunda bra eller dåliga ut. Det finns dock en grupp av människor som inte passar in i den kategorin, och det är hårdrockare.
När jag hör hårdrockare tänker jag fett ovårdat hår, äckligt skägg som vuxit alldeles för långt och ett ganska massivt ansikte som inte ger uttryck för något annat än ilska. Ilskan uttrycks oftast i form av fantastiskt välskrivna låtar. Där texten ser ut ungefär såhär:
ROAORAO ROOAAA RAAACH AAAHH RUUUUUUA! ROOOOOOOOA!
Den kan förslagsvis alterneras med ett och annat kastratiskt(ett ord som finns?)AAAAAAAAAAAAAAH!

Men det hör inte till saken. Det jag undrar är när man ser en riktigt het brud som är ihop med en sån där, en hårdrockare alltså. Det är då jag brukar fundera "ser han verkligen bra ut?"

Ok, nu ska man inte bara gå efter utseendet men alla på den här planeten vet nog att fula människor oftast blir ihop med fula människor. Medans fina blir ihop med fina. Har man ett intresse av att ta hand om sitt egna yttre så är sannolikheten rätt stor att man vill ha en partner som är likadan, och vice versa.

Åter till hårdrockskillarna. Ja anledningen till att jag tänker så är nog att det finns så många fula(i mina ögon iaf) hårdrockarmän som har riktigt snygga tjejer. Jag har länge undrat va det beror på, och en sak jag har kommit fram till är att det omöjligt kan vara utseendet. För alla hårdrockare ser ju fan likadana ut. Alla har långt utsläppt hår och svarta kläder. Vissa är rakade medans andra är väldigt orakade. Det är en liten detalj. Det finns inga hårdrockare som har speciellt snygga frisyrer, alla har ju lika? Kan man få en komplimang för att ha "snygga kläder" om man är hårdrockare?

-Snygga kläder.
-Tack, dom är svarta.


Det är ett stort jävla mysterium. Hur kan fula stereotypiska hårdrockare få snygga brudar? I hårdrocksvärlden måste det finnas någon annan typ av graderingssystem för att se bra ut. Och det har inget med ett välvårdat yttre, makt eller leenden att göra. Det spelar ingen roll vad du har för kläder eller om du bara duschar en gång i månaden.

Har det med personligheten att göra?

Jag vill hoppas det. Jag vill gärna hoppas att hårdrockssamhället erbjuder alla människor en chans. Vare sig dom är fula eller blyga. Jag vill att hårdrock ska vara en fristad för folk som har svårt att få brudar, men jag tror inte på det heller...

Vad är det egentligen som gör en hårdrockare attraktiv?

Det är tamejfan frågan...

Kommentarer
Postat av: Happa

"Vad är det egentligen som gör en hårdrockare attraktiv?"



Just stilen kanske? För en hårdrockare kan ha stil och alla ser inte likadana ut.

2009-01-26 @ 02:10:57
URL: http://sadhistory.blogg.se/
Postat av: Åke

ett: alla hårdrockare ser inte ut sådär. faktiskt så är det fler som inte ser ut så än dom som ser ut så.



två: hårdrockare är tamejtusan det snällaste människosläte som finns. speciellt dom med långt hår och ovårdat skägg.



tre: sån skrikmusik är inte riktigt hårdrock heller, det är hårdare än så.

2009-01-26 @ 09:54:46
URL: http://asaelin.blogspot.com
Postat av: Micke

Skrikmusiken du refererar till är snarare vad jag skulle kalla för metal, och kan egentligen inte riktigt kategoriseras i samma fack som hårdrock. Rammstein, där har vi hårdrock. Me loves them, och inte fan ser jag ut som du beskriver hårdrockarna. Inte lyssnar jag på skrikmetal heller... det är oförståeligt.



Däremot har du en bra poäng. Kanske är det som "hårdrockare" jag ska börja vara...

2009-01-26 @ 22:32:08
URL: http://mickesirritationsmoment.blogg.se/
Postat av: Camilla

hehehe :)

Jag ler alltid när jag trillar in här :)

Av en eller annan anledning.

Rammmstein är riktig musik, by the way!

Precis som han ovan säger.



Puss!

2009-02-01 @ 00:15:07
URL: http://egetrum.blogg.se/
Postat av: simon

har nog aldrig sett en het hårdrockar/gothar/whatever-brud.

2009-02-04 @ 19:32:30
URL: http://simonsager.blogspot.com
Postat av: Malle

Alltså, den klassiska hårdrockaren är allt annat än attraktiv. Då tänker jag på skinnvästen, alldeles för många fler dagar än tre dagars-stubb, svettlukt osv osv.. (Tvättar de sig aldrig?) Däremot den lite mer moderna rockern med kanske en aningens för tighta svarta jeans, kanske en tatuering och kanske lite mer medveten musiksmak än att han kort och gott lyssnar på "rock" kan fungera, om än är det inte riktigt lika illa. Jag trivs inte så bra på Anchor dock, så jag hoppar helst hela kitet.

2009-02-10 @ 07:53:18
URL: http://n3lis.blogspot.com
Postat av: Marty Xa

Herregud!!



Alla människor är lika olika. Det är juh bara vad man är van vid. Oftast när man tar sig en närmare titt på människor så är de väldigt olika. Alla har inte ovårdat hår och många trimmar sina skägg, även om det inte syns. Och som någon ovan skrev:

"För en hårdrockare kan ha stil och alla ser inte likadana ut."

Nästa gång du ser en hårdrockare, ta en närmare titt! Helt plötsligt kanske du ser ett par underbara ögon eller ett strålande leende.

Man vet aldrig. Det handlar om att inte bara slänga ett snabbt öga, utan verkligen TITTA!

2009-03-07 @ 14:35:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0