Nytt lag, säsongsstart, målskytt och en stor sugande jävla torsk.

Fyfan ... vilken skitdag jag har ...
Säsongsstart för årets Korpen-säsong. Vi mötte nåt random lag. Det blev torsk med 2-1. Det gör mig inte så mycket, det störiga är att vi torskar på ett jävla skitsätt! 2 miljoner långbollar och en halv närkamp var ungefär vad vi lyckades prestera i matchen. Och glöm för all del inte bort att jag sög som fan också! De enda som gjorde en i mina ögon godkänd match var Danne och Knöschen. Rickard spelade väl ok, men bara för att han kommer läsa det här så måste jag säga att det verkade saknas lite jävlar anamma, han brukar spela bättre. Men det kommer nog, han kanske va lite rädd om sin nyligen läkta fot, eller precis som alla andra i laget helt enkelt saknade rutinen. Det kommer det kommer.

Och mjäkfotbollen också, så jävla tråkigt. Jag är inte den spelaren som nickar en boll, aldrig i livet! Men om den kommer mot mig och jag överväger alternativen att antingen nicka iväg skiten eller låta den gå till en möjlig motståndare bakom mig som tar den och gör mål, då har man inte så mycket val. Blir bara en massa hjärnceller fattigare av att nicka en boll ändå ... Och det gör faktist bara ont ett litet tag ..
Eller alla jävla stortår! Sunkigt värre. Kliv in med kroppen ffs!! Ååå usch, ja blir så trött på sånt. Vafan! Vad gör det om man blir skadad inför sommaren? Inte ett jävla dugg! Betald semester vafan!

Jaja ... kom hem arg o butter ... Bestämde mig för att straffet för att jag suger lika hårt som resten av laget är att intervallspringa ett varv i sandaspåret ... Det gick rätt så okej i början ... kände att det tog rätt bra. Sen kommer jag upp för den stora backen, kollar klockan och ser att det är dags att börja löpa igen. Ökar farten och ska precis byta fokus från klockan till spåret när jag slår i en ful jävla sten! Stapplar .... stapplar ... hinner tänka "jag kanske klarar det här" .... stapplar mera ... inser sakta men säkert att "det här kommer gå åt helvete" ... sista stapplingen ... tänker "kom ihåg skateboard-åren" ... försöker vinkla kroppen så att jag kan rulla ur vurpan. Enda problemet är att jag är i en nerförsbacke ... rullar ett halvt varv och glider resten. Härliga skrapsår eller? Min arm är helt fuckad =(

Fast jag lyckas faktist ändå tänka lite positivt och glädja mig åt 2 småsaker ... Den ena är att jag faktist lyckades göra mål. Efter ett inlägg och en tilltrasslad situation i straffområdet dimper bollen ner vid foten på mig, bara att blunda o dra iväg den ... sakta rullade den in :D

Den andra är att när jag vurpade så kom det en söt tjej och hjälpte mig upp, och borstade av ryggen på mig ... det var trevligt :D Söta tjejer brukar va trevliga :D

Kommentarer
Postat av: CC

vi gillar söta flickor

2009-04-29 @ 20:48:25
URL: http://randomprestige.blogg.se/
Postat av: Rickard

Kondisen är ju verkligen inte på topp alltså, trött som stryk i början på andra halvlek. Jag instämmer helt med dig, jag är inte nöjd med min egen insats och hade ju ett guldläge på halvvolley men bollen kom till högerfoten (jag är vänsterfotad) och det som skulle ha blivit ett kanonskott (säkerligen över, men stenhårt!) blev istället en pass till motståndarbacken.



Angående "mjäkfotbollen" så är jag inte beredd att hålla med dig fullt ut. Tycker att de flesta i laget gick in bra i närkamperna, jag tryckte till ordentligt i 3-4 stycken och fick domaren emot mig en gång. Visst, vid vissa tillfällen var det lite dålig fighting spirit i närkamperna, mig inkluderat, men överlag så tycker jag fan att vi kämpade på bra trots andnöd och muskeltrötthet.



Jag var också butter (lol på det ordet) när jag kom hem. Blodig på knäet och vänsterhanden. Sen hade jag också grus innanför huden på högerhanden, det som är så skönt.



Aja, fuck it. Det var första matchen och det kommer bli bättre. Vi behöver fler avbytare också.

2009-04-29 @ 21:23:20
Postat av: Rickard

En sak till: ja, jag softade lite med foten men den kändes bra och jag borde ha presterat bättre.

2009-04-29 @ 21:36:39
Postat av: Du Vet Inte

hörru din apa.. kan du adda mig på facebook??

ahahah



svääärr börja kör med det :p

2009-04-30 @ 06:54:59
URL: http://duvetintee.blogg.se/
Postat av: Du Vet Inte

det får du se ;) hahahaha adda mig bara

2009-04-30 @ 18:07:31
URL: http://duvetintee.blogg.se/
Postat av: Emelie

Hejsan, allt bra=D?

lät som en det gjorde fruktansvärt ont=(

Kram.

2009-05-02 @ 16:19:31
URL: http://emeliefrenning.blogg.se/
Postat av: Du vet inte

det kommeeeeeeeeeeeeeeeer ahhahahaha

2009-05-03 @ 19:33:09
URL: http://duvetintee.blogg.se/
Postat av: marlene

Haha.. Joo Norska e man ju grym på :P Har en norsk kompis som sa att det inte va så likt.. Men det tycker jag!

2009-05-03 @ 21:20:19
URL: http://marlene.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0