.........

I och med domen i The pirate bay-rättegången har jag helt och hållet tappat tron på mänskligheten, jag skämtar inte.

Det här är inget gnäll-inlägg, där jag klagar på att domen är orättvis.

Jag är trött på det här, på det här samhället. På allt pengar/mode/framgångs-hets. Om man inte "lyckas" i livet så är man ingen. Då har man inte funnits. Jag har inte lyckats, inte bidragit till nåt alls i den här världen. Jag kanske skulle kunna, jag vill gärna intala mig själv att jag inte är helt korkad, men den stora jävla frågan kvarstår ändå ... vill jag lyckas? Vill jag åstadkomma något som får mig att bli förevigad från denna tidsålder och på denna planet?

Svaret är solklart. Aldrig. Jag vill inte bli förknippad med det här. Allt vi lever i är början till ett stort jävla förfall. En segregation utan dess like.

Det räcker såhär. Tack, det var bra för mig. Hädanefter vill jag bara bry mig om mig själv. Skita i allt och alla. Tyvärr klarar jag inte det. Jag är för svag. Det nya samhället 1, Patrik 0.

Värderingar... Viljan att göra rätt... Hjärta... Empati... Lojalitet... Glöm aldrig det!

Pengar...

Gonatt!

Kommentarer
Postat av: Happa

Jag är helt och hållet med din sida OCH det har inget att gö med piratebay rättegången, va på andra sidan långt innan dess!

2009-04-18 @ 01:51:19
URL: http://sadhistory.blogg.se/
Postat av: Förortskrigaren

men guuuuuud... alla som faktiskt är emot IPRED lagen den som faktiskt fällde Piratebay är helt enkelt okunniga gentemot vad nerladdning gör emot sverige (världen).. Folk är bara så rädda för att åka fast för att dom laddade ner senaste Spears låten.. ärligt skulle det vara hållbart och fortsätta som vi gjorde med nerladdning? NEJ! så långt ifrån men medelsvenssons är så långt ifrån insatta i detta så pallar inte ens med att diskutera med folk som faktiskt tror på att internet användningen gick ner med 50% och tror på sossarnas argument.. Tänk utanför lådan.. vet att det är svårt om man inte är Borgare men man kan ju försöka. :) Obs! Eventuella stavfel står jag ej för det är Bacardi razzens fel tack o hej

2009-04-18 @ 04:16:52
URL: http://forortskrigaren.blogg.se/
Postat av: Förortskrigaren

men guuuuuud... alla som faktiskt är emot IPRED lagen den som faktiskt fällde Piratebay är helt enkelt okunniga gentemot vad nerladdning gör emot sverige (världen).. Folk är bara så rädda för att åka fast för att dom laddade ner senaste Spears låten.. ärligt skulle det vara hållbart och fortsätta som vi gjorde med nerladdning? NEJ! så långt ifrån men medelsvenssons är så långt ifrån insatta i detta så pallar inte ens med att diskutera med folk som faktiskt tror på att internet användningen gick ner med 50% och tror på sossarnas argument.. Tänk utanför lådan.. vet att det är svårt om man inte är Borgare men man kan ju försöka. :) Obs! Eventuella stavfel står jag ej för det är Bacardi razzens fel tack o hej

2009-04-18 @ 04:18:05
URL: http://forortskrigaren.blogg.se/
Postat av: Förortskrigaren

jahapp då vart det tydligen 2 kommentarer aja razzens fel.. och jag vet att du inte gnäller på domen i sig men ärligt... ta dig ifrån hell hole (ingram) så märker du att världen inte är svart och vit och att det finns ljus i slutet på tunneln..

Och enbart tänka på dig själv? Varför fan inte? ärligt du och bara du styr över ditt eget liv och det blir vad man gör det till.

2009-04-18 @ 04:19:58
URL: http://forortskrigaren.blogg.se/
Postat av: Förortskrigaren

jahapp då vart det tydligen 2 kommentarer aja razzens fel.. och jag vet att du inte gnäller på domen i sig men ärligt... ta dig ifrån hell hole (ingram) så märker du att världen inte är svart och vit och att det finns ljus i slutet på tunneln..

Och enbart tänka på dig själv? Varför fan inte? ärligt du och bara du styr över ditt eget liv och det blir vad man gör det till.

2009-04-18 @ 04:21:03
URL: http://forortskrigaren.blogg.se/
Postat av: Rickard

Skiten ska ju upp i hovrätten också, glöm inte det. FörortsspammarN^ var het i morse verkar det som.

2009-04-18 @ 13:19:32
Postat av: MarionO

Ja usch ja! Det är en tragisk värld vi lever i. Jag tror dock att domen i hovrätten kommer bli annorlunda, men vi får väl se..

Jag vill inte veta vilken värld mina barn kommer behöva växa upp i.

2009-04-18 @ 13:39:16
URL: http://blogg.aftonbladet.se/19544
Postat av: Du Vet Inte

de låter ju skoj

2009-04-18 @ 14:03:09
URL: http://duvetintee.blogg.se/
Postat av: sandra

sv: hehe det kan du ha rätt i!

2009-04-18 @ 16:54:03
URL: http://hotstuffbysandra.blogg.se/
Postat av: Förortskrigaren

ojojoj det vart inte lite fel på mina inlägg... det va en väldigt blöt kväll igår.. och när (ursäkta ordet kunde inte komma på något mer passande) MORONS gnäller på allt och ingenting och tycker världen verkar orättvis för att vi fått en ny lag?? Alltså ärligt vad är det för fel på er? Och MarionO dont even get me started... ärligt berätta gärna vad det är för fel på denna värld? Förutom allt gnällandes dvs? Flytta till Afrika eller något u-land och kom tillbaka och ens försöka gnälla.

Vi ska vara extremt glada över att vi lever i ett land som aldrig kommer hamna i krig, ett land där vi har lagar och regler, ett land där dina barn kan växa upp och nu efter moderaterna tog över bli exakt vad fan dom vill! Inte ens invandrare som har det jobbigast i detta avlånga land gnäller lika mycket som svenskar.. Gnäll på personer i sig ej på vårat land eller lagar och regler.. Känner ni att ni inte vill följa dessa så borde väl ni flytta?

Anarki only works in theory...

History has taught us nothing...

2009-04-18 @ 18:32:56
URL: http://forortskrigaren.blogg.se/
Postat av: MarionO

Ha ha ha en person som inte gillar gnäll varför går man då in och läser "gnällblogen" ha ha. Klart att de i Afrika har det sämre, men det utesluter väl inte att vi i Sverige också fått det sämre och vill vi ha det samma som Afrika eller vad?



Jag håller tyvärr inte med om att Sverige är ett land där jag vill låta mina barn växa upp längre. Jag tycker världen är fel om det finns något som heter våldtäktstrosor och att tjejerna ska lära sig självförsvar för att kunna gå hem själva. Jag tycker det är sjukt att direktörer och chefer kan få miljonbonusar när deras anställda får sparken och får leva på soc.



En värld där barn mår allt sämre psykiskt, hetsas av ideal etc. I skolan finns det inte längre bara mobbning utan nu finns även bötning etc. Kriminella gäng får alltmer makt och ibland blir jag rädd för att hamna i ett maffiasamhälle.

Barn går ur skolan utan att kunna läsa och räkna och blir bara mer och mer bortskämda och klarar inte motgångar.



Är det den värld jag vill låta mina barn växa upp i? Faktiskt inte!

2009-04-19 @ 15:38:43
URL: http://blogg.aftonbladet.se/19544
Postat av: Erickah

Sv: Urskön kommentar! Alltid välkommet med feedback på det man publicerar! :)

2009-04-20 @ 03:42:23
URL: http://tjejsnacket.blogspot.com
Postat av: Förortskrigaren

En värld där barn mår allt sämre psykiskt, hetsas av ideal etc. I skolan finns det inte längre bara mobbning utan nu finns även bötning etc

Barn går ur skolan utan att kunna läsa och räkna och blir bara mer och mer bortskämda och klarar inte motgångar.




Nu säger du ju bara emot dig själv....

Om ett barn går ut skolan utan att kunna läsa och skriva så har väl ungjäveln inte hetsats nog?

Och psykiskt dålig? Jo för mobbning är säkert nånting som kommigt på senare tid?



Maffia samhälle? Alltså om inte du missat nånting väldigt grovt så har det alltid funnits maffia i sverige om ändå väldigt underground och kickstarten på detta var på vårat kära 70tal..

Kriminella gäng får mer makt.. ja det får dom det har jag aldrig sagt nånting om men visst kan vi byta ämne..

Kriminella gäng har alltid funnits genom tiderna och på senaste tiden så har dom dykt upp mer och mer för dom har exponerats bara men visst kan vi be expressen och aftonblaskan att sluta skriva om det så du kan fortsätta leva i ovisshet.

För att citera en person som jag hatar

Paolo Roberto - Svenskar behöver nånting att vara rädda för och jag lovar att det står i tidningen imorgon vad det är du ska vara rädd för.

Och det värsta är att du säkert tycker du fått det sämre i sverige... så jag gissar på att du antingen är arbetslös eller sjukskriven..

Om du är sjukskriven så kan jag förstå dig annars tyvärr nej..

Arbetslös och gnäller om att du får för lite i a-kassa? Snälla lyft på röven och skaffa dig ett jobb då?

Studerande? haha ja livet är hårt va? Klipp dig och skaffa dig ett jobb och kom tillbaka när du har lite mer livserfarenhet.

Tack o hej!

2009-04-27 @ 18:39:49
URL: http://forortskrigaren.blogg.se/
Postat av: Förortskrigaren

Och skälet till att jag läser denna Gnällblogg är för att det är en kompis till mig som är författare och han är underbar på att gnälla om vardagliga saker och han gör det med finess och stil, även om han dock spårar ut ibland. :)

2009-04-27 @ 18:43:07
URL: http://forortskrigaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0