Det finns inte mycket som är störigare än...

Folk som svänger vänster via ytterfil genom hela rondellen. Jag vågar inte åka innerfil om jag ska rakt fram här i Stockholm. Jag håller ytterfilen och kör fram sen byter jag fil EFTER rondellen.

Personer som inte lägger upp en nästa kund-grej på rullbandet på ICA, samtidigt som dom blockerar så att man måste puffa undan dom för att nå fram och ta den själv.

Kassörer/kassörskor som inte ser mig i ögonen och säger Hej! Det är riktigt jävla dåligt!

Övriga människor som man dagligen har kontakt med som inte säger hej, läs kollegor.

Folk som överreagerar på politiskt inkorrekta skämt. Det är skillnad på vad människor säger och vad dom tycker.

Folk som försöker få andra människor att byta värderingar eller tro.

Folk som gnäller på att man gnäller, när det dör barn i Afrika varje dag(ja Förortskrigaren den här är till dej =p).

Den här planeten...


Kommentarer
Postat av: Rickard

Jag kör en punktlista för det tycker jag verkar fördelaktigt i det här inlägget.



1. Den har jag inte så mycket erfarenhet av mer än att bilförare i Stockholm bryter mot dom flesta trafikreglerna så det är nog säkrast att iaktta försiktighet i cirkulationsplatser/trafikrondeller.



2. Riktigt keffa människor som inte lägger upp ”nästa kund”-grejen efter sina varor. Det tillhör vanligt folkvett att man gör så.



3. Dom har ju ett serviceyrke och då välkomnar man sina gäster/kunder med en hälsningsfras eller ett leende. Jag, och jag vet att du också brukar :D, ofta säga högt ”Hej!” inte på ett irriterat sätt men så att dom hör och dom blir tvungna att säga hej tillbaka. Ohyfs att inte hälsa på gäster/kunder.



4. Tja, har inte så mycket kollegor längre men jag brukar heja på grannarna. Grannsämja är som balsam för själen. :D



5. Alltså vad är det med en rätt stor del av Svenska befolkningen egentligen? Ett gott skratt förlänger livet för i helvete. Hur orkar man vara så jävla stel och korrekt hela tiden begriper jag verkligen inte.



6. Jag skulle, faktiskt, bli glad om Jehovas Vittnen plingade på dörren en dag då skulle jag bjuda in dom och fråga om det här med Gud/Jesus: Jesus är Guds son och Jesus pappa är Josef, men Josef är inte Gud? Sen blev Jesus morsa Maria med barn utan att hon knullade med Josef? Hur jävla dum i huvudet var Josef då som fortfarande dejtar henne när hon plötsligt blir med barn när dom varit ihop (jag vet inte hur länge) och hon blir med barn utan att han satt henne? Dumjäveln betalade säkert underhåll för snorungen (Jesus) också.



7. Gnälla är ju din grej med bloggen så kör hårt.

2009-04-21 @ 00:34:05
Postat av: bells

din röst är räknad :)

2009-04-21 @ 08:59:29
URL: http://bellyy.blogg.se/
Postat av: Emelie

haha, nästa "kund-grejen", haha, fast den har ju inget namn egentligen, hmmm?? eller??

Visst e det störande blir så irriterad, inte jättekul att borra sig igenom den framför och sträcka ut armen allt va man kan, fy=D.

ha det bra/kram.

2009-04-21 @ 10:26:41
URL: http://emeliefrenning.blogg.se/
Postat av: bella =)

fast har du mött taxi bilar i rondeller nångång.. lr rättare sagt åkt i närheten av dom i rondellen?? de e förjävligt...

dom lägger sig i båda filerna.. så jävla irriterande.. hehe

2009-04-21 @ 14:20:42
URL: http://bellariiki.blogg.se/
Postat av: Micke

Frågan är hur ofta man ska heja på folk. Man kan liksom inte säga hej om man passerar samma person på kontoret 100 gånger på en dag - det blir uttjatat och känns krystat.

2009-04-21 @ 14:42:47
URL: http://mickesirritationsmoment.blogg.se/
Postat av: Åke

Lägger till en sak på listan. Folk som bara stannar mitt i gatan så man i princip måste hoppa höjd över för att i trampa rätt in i dom. Eller folk som går 10 pers i led och samtidigt går skitsakta så man har noll möjlighet att komma förbi.

2009-04-23 @ 08:09:26
URL: http://asaelin.blogspot.com
Postat av: Förortskrigaren

haha din jävel :)

Tycker du gnäller på bra.. tyckte bara att gnälla över ipred, fra eller på pirate bay rättegången är så bortkastat med tid och utrymme på webben när 50.000 andra svenskar gör det... ingen och läs nu verkligen INGEN kan gnälla lika bra som du kan med stil och finess på vardagliga saker...

Keep it up cry baby

2009-04-27 @ 17:47:20
URL: http://forortskrigaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0