CV ... piss!

Hemma hela veckan ... seeeegt. Jag har inget intressant att skriva om. Jag ska försöka fixa ett nytt jobb, och då vill jag gärna få ihop ett bra CV. Det är inte kul att skriva CV, jag har redan ett färdigskrivet men det är jag inte nöjd med. Så det är dags att skriva ett nytt. Jag ska skriva ett sjukt bra, ett riktigt världsklass-CV. Det ska bli CV-världens Zlatan!
Men varför i helvete heter det CV? "CURRICULUM VITAE" heter det. Kan ingen bara komma på ett bra svenskt ord? Latin e ju fan lika utdött som dinosaurierna. Man kan ju ta ord redan finns annars, typ meritförteckning eller nåt ... jaja, nog om det.

Ok, först å främst är jag allmänt kass på att skriva CV, och använder mej gärna av en "cv-guide". Men min snälla arbetsledare Tobbe sa att man märker direkt när nån har använt en sån, så jag ska försöka göra en utan. Och det jag undrar mest av allt då är: Hur fan ska jag göra en/ett CV som står ut och är bättre än alla andras? Meritmässigt har jag ju inte en chans, 3 år på ett lager och lite fackligt arbete, det lär ju inte direkt få folk att höja på ögonbrynen. Inga sommarjobb och inga praktikplatser värt att nämna heller, det här kommer ju bli skoj!
En sak jag har funderat på är att spela in ett video-cv, det skulle ju stå ut rätt mycket från mängden faktist. Men jag hoppar nog på det. Skulle bara känna mej dum av att sitta o snacka me mej själv in till en kamera. Men det är ju en intressant tanke tycker jag, kanske får bli så om ja inte får ihop något bra :D
Nej, ska ta och plugga på vad som är viktigt att få med, skriva flera olika CV's med hjälp av flera olika guider och fixa en feting-snygg design och sen ska ni få se på CV-konst! Kanske lägger upp skiten här om det blir bra ...
Jaja, önska mej lycka till nu! :D Och om ni har tips på vad som är viktigt att ha med, så lämna gärna en kommentar! :)

Ja, det kanske blir flera oxå, för ja har tänkt söka alla möjliga jobb. Eller iaf alla möjliga som jag känner att jag har en chans på. Olika lager, funderar på buss- eller taxichafför oxå. Men taxi vill ja mest ha på helgerna när jag är utan pengar :D Ska försöka hålla ett öga på vad som finns i Norge oxå, men ser rätt segt ut på den fronten på ams just nu iaf. Kollar lite reseledar-utbildningar oxå, men dom flesta är rätt snart och då blire lite svårt. Jag skulle fan vilja deala kort oxå, men det är oxå en sån grej som jag bara vill göra när jag inte har pengar och det är helg. De helgerna jag har pengar står jag hellre på andra sidan bordet och spelar bort dom :D Jaja ... vi får väl se va det blir! Nu måste jag sova ... natti natti.

Kommentarer
Postat av: CC

alldells för mycket cv.... inget cc :(



cv borde förövrigt stå för charmigt världsvan



jag är på också!

2008-10-23 @ 03:04:20
URL: http://randomprestige.blogg.se/
Postat av: tjyvis

Ladda ner andra människors CV, googla osv. gl hf dude! :D

2008-10-23 @ 17:51:32
Postat av: Anonym

haha orka att du har skaffat blogg :D

2008-10-23 @ 18:18:26
Postat av: ann

när ska du lägga upp dagens outfit då??? ;-)

2008-10-24 @ 21:33:49
Postat av: Fredrik O

Die blog, DIE!

2008-10-25 @ 12:46:59
Postat av: Marty X

Skriv varför du är lämpad för just det jobbet du söker. Skriv om hur du fungerar i grupp. Gör CVn som verkar vara gjorda just för det jobbet du söker och inget annat. Som att du lagt ner lite xtra energi just för dem. Men skippa överdriven design. Det skiter arbetsgivarna i, om du inte ska jobba med någe designgrej.

2008-11-14 @ 20:15:19
Postat av: hanna

Nu är det dags för Veckans Blogg igen. Anmäl dig eller någon annans blogg du tycker borde uppmärksammas. Kram H

2008-11-14 @ 20:19:26
URL: http://honhannah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0