Inbrott och färjan.

Nu skriver jag igen! :) Men nu har jag faktist skrivit ner så många saker att skriva om så jag har helt tappat motivationen att skriva över huvudtaget istället. Jaja, de e tur att man e lat som jag brukar tänka.
Det har inte direkt hänt så mycket sen senast(det har det iofs visst det, men kom ihåg vad jag som att vara lat), så jag hoppar raskt över till det fängslande i rubriken.
Nämligen färjan!
Jajjamensan, ni hörde rätt. Eller läste, sak sammma. Jag brukar titta på färjan. Jag vet inte ens varför längre. De första avsnitten var riktigt underhållande, framförallt när man fick se Anita kasta in fyllon i hyttar och celler. Lär ju vara en redig baksmälla och se sig själv bli inlåst på en båt i tv. Jaja iaf. Nu är det så att mitt nyfunna hat mot färjan riktas väl mest till en person bara, och ja, ni gissade förmodligen rätt. Det är Håkan. Jag har ingenting emot Håkan, jag tycker att han verkar vara en rätt skön kille. Men det är någonting med honom, som retar någonting inom mig enormt. Jag får intrycket att den där personen är verkligen helt slut som artist efter nästan varenda kommentar han ger ifrån sig. Han verkar lixom leva lite i sin egen lilla bubbla. Och javet inte, jag hoppas verkligen att han har ett superbra liv och är nöjd och glad varje dag, men när jag ser honom göra bort sig så känns det verkligen bra, på något sätt.

Nu tröttnade jag på att skriva om färjan, det kommer nog mera efter nästa avsnitt. För jag skrev precis till Linus på msn och han hade inte hört att det varit inbrott på jobbet! Och skvaller sprider man ju så gärna!
Men först och främst vill jag påpeka att jag har mina misstankar om hur det har gått till, och vem eller vilka som har styrt och ställt. Så ni bör läsa vidare med viss objektivitet, för här kommer ett vinklat inlägg.
Ja, vi kom till jobbet idag vid nio-tiden, allt var som vanligt. Janne höll i morgonmötet och när han pratade sådär tyst så hörde jag som vanligt ingenting. Sen frågade han vem som hade sågat i taket och då fattade jag ingenting. Han förklarade vidare att det tydligen var någon eller några som hade sågat ett hål i taket, och kommit ner på entresolen(en liten del av lagret, som ligger på en egen våning) och hälsat på. Detta blev omgående dagens diskussionsämne och misstankar riktades och konspirationsteorier uppfanns. Folk pratade med varandra för att få reda på så mycket som möjligt och jag kunde givetvis inte hålla mig, ja ville oxå veta!
Och det jag kom fram till var följande. Tjyvarna hade alltså tagit med sig en stege, gått upp på taket och sedan sågat ett hål på ungefär 1*1meter. Därefter hade de använt stegen till att ta sig ner och börjat plocka på sig saker. De hade varit där i ungefär 4 timmar(!) och det var uppdelat i 2 besök. De hade alltså tagit en packning, åkt och dumpat den sedan kommit tillbaka. Efter det hade de väl bara dragit iväg antar jag, och firat eller något, hursomhelst så var dom spårlöst försvunna.
Och så var det konspirationsteorier ja. Ja jag kan då säga så mycket som att jag personligen är ganska övertygad om att någon på insidan satt bakom spakarna. Visst, du kan ha tur nog att du lyckas såga ett hål precis ovanför entresolen. Och visst, av en ren tillfällighet så råkar det inte finnas sensorer som är kopplade till larmet just där. Och visst det kanske bara var tur att ni inte gick ner på golvet där det var larmat, ni kanske bara tog det första ni kom åt. Men ni kan TAMEJFAN inte gå runt i 4 TIMMAR under ett inbrott utan att oroa er det minsta! Någon måste ha fått informationen att i den här zonen går inte larmet.
Och då måste man ju ställa sig själv frågan, vem visste att larmet inte skulle gå? Jag kan säga så mycket som att jag har mina misstankar. Och det är nog inte så jättemånga som stensäkert har kunnat säga att där är det lugnt, ni kan ha fest, disco, orkestrar och pansarvagnar. Bara ni inte går ner från entresolen. Så det är då det jag baserar mina misstankar på. Men man ska väl aldrig dra förhastade slutsatser. Jag undrar om det är ok att man skriver såhär detaljerat om allting. Men jag kan iaf säga att mina källor är inte alls pålitliga, och hälften kanske har skett på ett helt annorlunda sätt. De kanske kom dit med helikopter och letade efter en guldgruva eller något annat med sina snitsiga pannlampor och grejer. Vem vet, inte jag iaf. Men men, vi får väl se hur det hela fortsätter. Bör väl få en del ny information på morgonmötet imorgon!
Jag känner att jag blev rätt distraherad medans jag skrev allt det här. Kan bero på att jag stekte pytt i panna. Så allting kanske inte är så välstrukturerat eller bra formulerat men det får ni leva med. Förstår ni det inte första andra eller tredje gången ni läser det, läs igen!


Förresten alla där ute! Vem vare som fick guldbollen? ;)

Kommentarer
Postat av: CC

helt klart att man inte kan skriva sådär detaljerat. Men jag tycker om dig ändå! Fight The power!

Jag tror det va Trädgårdsmästaren med sabeln i biljardrummet..



2008-11-18 @ 01:14:53
URL: http://randomprestige.blogg.se/
Postat av: CC

hrm rättar till slipsen



Zlatan va helt rätt person att få pris. Hade nån annan fått hade jag fått lov att hata hela svenska befolkningen.

Förövrigt så pallar jag inte att kolla på Håkan. Jag mår dåligt då

2008-11-18 @ 01:28:04
URL: http://randomprestige.blogg.se/
Postat av: Vem är Zlatan???

Finns bara en värdig vinnare om det ska delas ut fotbollspris



190 cm lång

86 kg tung

EM-semifinal

VM-brons



OSLAGBAR teknik

OMÖJLIG att stoppa när han väl fått bollen



Jaaa

NI VET VEM JAG SKRIVER OM:

http://www.ingessontillvm2010.nu/

2008-11-18 @ 12:59:56
Postat av: Rickard

Jag är inne på samma spår som dig Palle ang inbrottet. Tycker Håkan är skön, sen är ju jag också rätt slut känner jag så det är väl inte så konstigt. n1 till hängnäsan som vann guldbollen också.

2008-11-18 @ 19:17:45
Postat av: Anonym

A-P

2008-11-20 @ 20:36:37
Postat av: Mikael

Färjan verkar vara bra tidsfördriv iaf. Får ta och kolla på det sen och se vem fan Håkan är.

2008-11-20 @ 21:39:05
URL: http://sadhistory.blogg.se/
Postat av: Marty X

Jag tycker alla andra utom sssssslaaaaaatan skulle fått det där priset, vad det nu är för pris

2008-12-06 @ 19:00:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0