Tjockisar, listen up!

Nu ska jag kötta gym.
Ett pass på gymmet.
Bla bla bla gymmet gymmet bla bla fucking bla.
Massa skitsnack om ingenting, sen ska jag till gymmet.
Jorden går fucking under, och så ett benpass på det!

Dra åt helvete era jävlar, sen kan ni dra vidare till gymmet.
Det kanske ser kryptiskt ut. Inte fullt så tydlig som jag brukar vara. Men vänta, fortsätt läs, och allt kommer att ljusna för er.
 
Jag hatar verkligen inte alla som går till gymmet, tro inte det. Jag gillar förmodligen de flesta som gör det (nåja). Men det finns en viss typ, som jag verkligen inte tål. Det är inte dom som bara "skryter" att dom är på gymmet jämt. Typ som "pimpen" ;D Det är dom som har sig med status-uppdateringar på facebook stup i kvartjäveln och trots allt denna träning fanimej inte förlorar ett jävla hekto ens. Vi snackar alltså konstant överviktiga människor som verkar ge sken av att de är nån sorts atleter.

Ni är inte det, uppenbarligen. Go home.

Till att börja med är det så extremt satans jävla tråkigt att läsa om att någon ska gå på gymmet. Ingen, inte ett jävla höns bryr sig. Ok om du skriver vilka övningar, vikter, tider och resultat du har fått. Då är du förmodligen en träningsnörd på riktigt som umgås med vänner som bryr sig om sådana statusar (Hej igen Pimpen :D). Men att skriva att man ska "kötta axlar på gymmet", det är fan så jävla ointressant så att man hellre kan skriva om varför Anders Borg väljer att fira semester i Polen. Vad i helvete ska vi andra få ut av att läsa det? Ska vi känna oss uppmuntrade? Tävlingsbenägna? Avundsjuka? Uppskattande?

Nej, vi blir att känna oss hatiska. Framförallt när det händer ofta, och framförallt när det är personer vars kroppar aldrig förändras. Det är en sån jävla statussökande egoboost att skriva att man går, eller framförallt, att man ska gå, till gymmet, när man ändå bara går dit för att andra ska tycka att man är duktig.

Nu är det kanske många som sitter där ute och tänker att "det kan vara mig han skriver om", men det är det förmodligen inte. Vi snackar om en ytterst liten skara här, och den här skaran får fanimej med "gym" i mer än varenda status.

Och just frasen "kötta gym" alltså. Jag spyr när jag ser den. Ögonen börjar blöda och hjärnsubstans rinner ut genom näsan. Det är som aftonbladets kommentarsfält, man blir fanimej dummare av att läsa skiten än vad man var innan. Det här gäller inte bara alla tjocka människor, det gäller alla. Skriv det inte igen, om du vet att du någonsin har gjort det. Det är bara taskigt mot oss andra, som måste läsa det.

Till alla snygga människor som tränar hårt och som dessutom kan visa upp resultat, keep up the good work!

Det där var nog den sämsta jävla avslutningen någonsin på något av mina blogginlägg. Men ibland måste man väl vara positiv...

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag kör med mina muffins till andra, eftersom jag inte kan kötta på gymmet! ;)

2013-08-15 @ 10:19:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0