Intressant reklam.

Jag tycker att det är intressant att läsa om hur man använder reklam för att påverka så mycket som möjligt.
Ett exempel är väl godis. Man vet att godis är onyttigt, därför bör man inte handla det. Då är det såklart godistillverkarnas ansvar att göra så nyttigt godis som möjligt. För har du nyttigt och gott godis, då kan det ju omöjligt vara onyttigt! Släng gärna på en skylt att det räcker så länge lagret räcker så har man gett kunden ännu en anledning att slå till innan det är försent. Man spelar alltså på ett slags tidsbehov.


Jag tycker även att google-annonserna är ganska smarta. Att man får reklam baserat på sånt man skriver och surfar mycket om/på.

Så då kommer vi till den här annonsen --->
Den är alltså om ett spel. Spel kan man väl generellt sett säga känns onödiga, så det vore rimligt att kanske slänga in en slogan att "i det här spelet kan du göra nytta genom att spela!" eller kanske "spela spelet, tjäna pengar". Det höjer liksom graden av nyttighet och minskar den kognitiva dissonans som kan uppstå när man väl börjar spela. Men just den här annonsen då: "RIKTIGA MÄN SPELAR DETTA". Hahahaha :D Ååh gud, när man känner sig lite otillräcklig som man, ja då vill man ju sätta sig och spela facebookspel. Sen kom jag att tänka på alla finniga 14-åringar, som sitter hemma och spelar. De kanske inte känner sig som riktiga män och då kanske annonsen funkar. Men det känns rätt tveksamt va?

Kom på att jag kanske fick den på grund av mitt förra inlägg? :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0