Byte kanske

Jag har en längre tid funderat på att göra om den här bloggen från en gnällblogg till en uppskattningsblogg. Vill skriva allt bra om alla mina vänner och bekanta känner jag, för tänk va kul o ha när jag kolar en vacker dag? Så kan dom gå in o läsa om vad jag tyckte :D Jag har ju fan ändå inget att gnälla på nuförtiden iaf :/ Kanske gnälla på att jag inte har nåt att gnälla över, eller kanske på att Lisette tycker att jag ska skriva 100 inlägg/dag. Men jag vet inte. Kan iofs dra på med ett gnäll som jag haft på senate tiden!

Det handlar om ... lärare!
Jag går ju i skolan nuförtiden, och det är fan skrämmande. Jag tror att lärarnas betyg grundas på två saker. Att eleverna gör det dom ska, samt deras uppfattning om eleven. Det är oerhört svårt att ändra på en lärares åsikt har jag märkt. Inte bara för mig utan för alla i klassen. Märkte jag senast när jag skickade in ett samhällskunskapsarbete som var riktigt grymt, men jag ligger ändå bara på vg-nivå. Mitt slutbetyg i den kursen kommer med 95% sannolikhet inte bli bättre än så heller. Men jag funderar på att göra ett kickass-jobb på de saker som återstår att skicka in i kursen, bara för att se om jag kan påverka, vilket är högst tveksamt.

Kommentarer
Postat av: lys

hundra inlägg vore lite jobbigt, men ett vartannan dag vore fint.

2011-05-23 @ 08:34:35
URL: http://lysan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0