Nu kanske jag får ett svar...

"Förortskrigaren" brukar skriva en del kommentar till mig angående fildelning osv, han kommer med en del mindre lyckade argument och när jag sedan svarar på de så mothugger han med total tystnad. Tänkte publicera ett svar här på bloggen nu, så kanske han vågar stå för vad han säger. Känner honom irl så de hårda orden är bara vad han förtjänar.

Förortskrigaren om Usch, äckliga jävla anti-pirater.: haha nu har jag inte ens längre ord för idiotin du spottar ut här... Jo det har jag....
Låt höra..?

Absolut mytspace och dessa sidor har skapat många artister MEN du missar hela grejen... många (nästan alla) dom hoppas att en dag kunna leva på sin musik... även tjyvis :)
Detta är jag fullt medveten om och det står även i inlägget du kommenterade. Men för att citera mig själv då.
"Folk gör musik för att bli kändisar. Folk blir kändisar för att mycket folk uppskattar det de gör. Så, så länge det finns kärlek till bra musik, kommer det finnas kändisar. Och så länge det finns kändisar, kommer det genereras ny musik."
Att vara känd behöver inte nödvändigtvis betyda att du kan leva på det du gör, men det kan en känd artist. En känd artist kan tjäna pengar på konserter och även skivförsäljning - Så länge folk vill köpa deras skivor! Skivor är förresten 1900-tal så mp3-försäljning funkar nog bättre. Summa summarum, en BRA artist kan leva på att vara artist(som ni märker är det här argument som jag redan tagit upp, men Förortskrigaren är möjligtvis dyslektiker).

Men vafan ska det kosta att titta på fotboll då för? Varför ska spelarna ha löner för dom gör ju bara som artisterna.. alltså nånting dom älskar..
Ja, de gör det TILLRÄCKLIGT BRA, därför lockar de folk.

Resonemanget du lägger upp är rätt det håller jag med dig om men det håller inte i praktiken..
Inte?

Och det är klart du inte kan jämföra brittan och den där... herregud det är som att säga att du och zlatan ska ha lika lön för du spelar ju faktiskt fotboll oxå jue....
Men snälla FK, förstod du inte ironin i hela det stycket? Det är precis detta argument som anti-pirater använder sig av, att alla som gör musik ska ha betalt för det. Återigen, är man tillräckligt bra så får man "automatiskt" betalt.

Och ja det kommer fortfarande genereras musik men det kommer ej vara bra, och då känner jag att jag hellre betalar 149:- för Eminems nya skiva än att lyssna på apalles 8mile rap i borlänge bara för att den är gratis sorry men så är det.
Hahaha, den här meningen är bäst :D Vad i helvete är det som säger att den nya musiken inte kommer vara bra? Tror du på fullaste allvar att "bra" artister föds i någon slags förlossningslokal på skivbolagens huvudkvarter? Vartifrån tror du alla dagens artister kommer? Eminem har, precis som alla andra som gjort seriösa försök till att bli artister, horat ut sig precis lika mycket som folk på myspace och youtube. Eminem har lyckats, han var tillräckligt bra.

Jag vill även passa på att beklaga för mina kära läsare som inte är intellektuellt handikappade men likväl har plågat sig igenom dessa fördjupningar. Vissa människor kräver helt enkelt tydligare förklaringar än "är du tillräckligt bra, så kan du leva på det". Men de ska inte tro att de kommer undan bara för att de inte är lika medvetna som resten av oss människor!

Det är komiskt att folk som du (som borde samlas i ett och samma hus och bombas) pratar om utveckling men allt ni gör genom att rösta på pp tex är att ta oss ett par steg tillbaka...

Det här är ett påstående som jag gärna skulle vilja ha en djupare förklaring till, inte bombandet då, det förstår jag men väljer att ignorera(guess why?). På vilket sätt för PP oss ett par steg tillbaka? Inom vilket område? Hur? Va snackar du om?

Titta 5 år framåt vart tror du vi kommer vara om detta idioti fortsätter?
Det sista du behöver oroa dig för, det är att jag kan se in i framtiden. Du har möjligtvis en liten anledning till misstanke om jag prickar in drömvinsten och drar iväg till ett varmare land eller köper en ö eller något. Jag misstänker såklart att du pratar om teknologisk utveckling. Och att döma av historien så kan vi vara exakt vart som helst om 5 år, då allting inom detta område gått fruktansvärt fort senaste årtiondena.

Inte nån jävla stans... det kommer produceras 10 filmer om året som är skit eftersom tex Brad pitt inte fick ledigt från McDonalds för att spela in en film.. Och ja det är där många skådisar kommer att få jobba för att ha råd att käka... men vafan Blairwitch Projekt va ju bra va!?
Och så, hipp som happ, byter vi bransch. Vi snackar tydligen film nu, eller? Jag är egentligen ganska intresserad av att veta vad du tror att Brad Pitt skulle börja jobba med på riktigt om filmbranschens pengar tog slut. Men i och med att du nästan låter seriös i ditt påstående så vet jag inte riktigt om jag vågar fråga. Iaf.
Du vet väl att filmbranschen går ganska bra i dessa tider? Ja, det vet du ju, för jag presenterade källor i mitt svar för ett tag sedan. DVD-försäljningen går visserligen neråt, men biografbesöken slår rekord efter rekord. Under årets första kvartal drog till exempel 5 filmer in över 100 miljoner dollar. Vilket bara 1 klarade under första kvartalet 2008.
... STACKARS BRAD PITT!!
Är inget större fan av Blair witch, men misstänker att den drog in en rejäl hacka. Saw däremot är ju en annan lågbudgetfilm, som är förjävla bra. Även den har troligtvis dragit in en del pengar sett till produktionskostnad vs försäljning. Varför? Yep, you guessed it. De var tillräckligt bra, det börjar bli tröttsamt nu va?

Och innan(eller ska jag skriva om) du bestämmer dig för att svara, så vill jag att du tar åt dig av den här meningen. Suger lite på den, andas den ett tag.
Din definition av bra behöver inte betyda att den överensstämmer med majoritetens definition av bra.
Så inga jävla sop-argument nu, tack och godnatt!

Kommentarer
Postat av: Åke

Patrik, du är så jävla bäst!

2009-07-04 @ 10:03:52
URL: http://asaelin.blogspot.com
Postat av: marre!

HAHAH!!! Sååååå skön!!

Ååååå Brad Pitt!!

2009-07-04 @ 13:06:37
URL: http://marlenelindstrom.blogg.se/
Postat av: Rickard

Haha shit vad fan tog det åt dig i natt? Killen skriver ett monsterinlägg tjugo i fem på morgonen! :D



Nåväl, det är bra argument och förtydliganden av dina åsikter. Jag varken tänker eller orkar överanalysera och kommentera alla dina ståndpunkter för de verkar i det närmaste instämma med det jag själv tycker i frågor om fildelning och upphovsrätt. Med det sagt så tycker jag ändå att man bör tillämpa en publicistisk regel och det är ”Döm ingen ohörd”. My man Förortskrigaren måste ju få bemöta kritiken och, helst, ge ett uttömmande gensvar. Rond 2 tack!

2009-07-04 @ 14:23:13
Postat av: Förortskrigaren

Har ju tyvärr inte tid just nu att sitta och skriva en lång argumentation som svar då jag är ledig. Återkommer gärna ur dimman imorgon nykter och fin :) Men svar det kommer pöjk.

På återseende puss!

Ps. Dessa svar du säger att du har skrivit undrar jag vart?... då ska det inte sägas att du faktiskt kanske skrivit dom på min blogg som jag inte använt på ett bra tag... Livet är för bra just nu för att ha en egen blogg :) Ds.

2009-07-04 @ 17:56:04
Postat av: Du vet inte

Orka du ta de gamla svaret som e är HELT fel

2009-07-05 @ 12:46:11
URL: http://duvetintee.blogg.se/
Postat av: aNNa

har bytt adress!

2009-07-05 @ 15:45:45
URL: http://www.metrobloggen.se/blogginout
Postat av: Emelie

haha hjälp:D, allt bra=)?

2009-07-05 @ 19:31:12
URL: http://emeliefrenning.blogg.se/
Postat av: Förortskrigaren

Jag har försökt hålla nere personliga påhopp... för att lillen i väsby inte ska spricka och köra in i någon på lagret...

Jag har oxå valt att inte ta med mina frågor/kommentarer som apalle svarat på då dessa tar lite väl mycket plats, men dessa finns att skåda i tråden innan.



<b>"Folk gör musik för att bli kändisar. Folk blir kändisar för att mycket folk uppskattar det de gör. Så, så länge det finns kärlek till bra musik, kommer det finnas kändisar. Och så länge det finns kändisar, kommer det genereras ny musik."

Att vara känd behöver inte nödvändigtvis betyda att du kan leva på det du gör, men det kan en känd artist. En känd artist kan tjäna pengar på konserter och även skivförsäljning - Så länge folk vill köpa deras skivor!

Skivor är förresten 1900-tal så mp3-försäljning funkar nog bättre. Summa summarum, en BRA artist kan leva på att vara artist(som ni märker är det här argument som jag redan tagit upp, men Förortskrigaren är möjligtvis dyslektiker).</b>



Ok så enligt ditt argument där så menar du att Svenska artister inte ska några pengar för sin musik?

Eftersom deras målgrupp oftast bara sträcker sig över 9 miljoner människor? För pengar finns inte att försöka marknadsföra sig i tex USA.... Och eftersom du inte tänker betala för deras skiva som tex betalar för att dom ska kunna resa runt i sverige och marknadsföra sig här så skiter det sig med konserter... Du kan inte plocka bort 1 i 1+1 och fortfarande räkna att det blir 2...

Och med mp3 försäljning drog jag upp för länge sen att det är en bra lösning för att minska produktionskostnader osv..

Och alla gör inte musik för att bli kändisar... herregud om det är det du tror så fortsätt med det vill inte förstöra denna helg för dig som jag gjorde förra året när jag sa till dig att jultomten inte fanns.

Och med rena person påhopp kommer du inte långt..



<b>Hahaha, den här meningen är bäst :D Vad i helvete är det som säger att den nya musiken inte kommer vara bra? Tror du på fullaste allvar att "bra" artister föds i någon slags förlossningslokal på skivbolagens huvudkvarter? Vartifrån tror du alla dagens artister kommer? Eminem har, precis som alla andra som gjort seriösa försök till att bli artister, horat ut sig precis lika mycket som folk på myspace och youtube. Eminem har lyckats, han var tillräckligt bra.</b>



Jo absolut Eminem har lyckats bland andra men vafan tror du han gör det för att det är så jävla kul bara eller?

Vore kul om du kunde ställa han frågan om han fortfarande hållt på med det om det inte fanns nån chans att dra in kulor på det... Och nej musiken kommer inte bli lika bra eftersom det inte finns pengar till att mixa ordentligt och finjustera så det låter perfekt.. Sen kanske det inte spelar nån roll för dig med skrap i bakgrunden i en låt men det gör en jävla massa för mig..



<b>Jag vill även passa på att beklaga för mina kära läsare som inte är intellektuellt handikappade men likväl har plågat sig igenom dessa fördjupningar. Vissa människor kräver helt enkelt tydligare förklaringar än "är du tillräckligt bra, så kan du leva på det". Men de ska inte tro att de kommer undan bara för att de inte är lika medvetna som resten av oss människor!</b>



På detta rena påhopp vill jag faktiskt citera dig lille man "Din definition av bra behöver inte betyda att den överensstämmer med majoritetens definition av bra." Men vi fortsätter och tro mig lilla gubben jag sitter och biter mig i tungan för att inte slakta dig verbalt.



<b>Det här är ett påstående som jag gärna skulle vilja ha en djupare förklaring till, inte bombandet då, det förstår jag men väljer att ignorera(guess why?). På vilket sätt för PP oss ett par steg tillbaka? Inom vilket område? Hur? Va snackar du om?</b>



Tyvärr har Piratpartiet ett inskränkt perspektiv på frågorna om integritet och mänskliga rättigheter. Trots att insikten om det palestinska folkets lidanden bara är ett knapptryck bort, tycks männen i Piratpartiets ledning stanna vid Schengengränsen när de ska utforma partiets program. Dessutom vägrade Piratpartiet envist att delge i förväg vilken partigrupp de kommer att tillhöra om de kommer till Europaparlamentet.

Jag hoppas att alla inte är lika närsynta som piratpartisterna, utan inser att frågan om integritet och mänskliga rättigheter är mycket större än så. Att den som värnar om privatliv och rättssäkerhet inte kan nöja sig med att bara diskutera hur regering och företag övervakar svenska ungdomars beteenden på internet. För att utvecklingen mot ett övervakningssamhälle ska brytas räcker det inte med att tillåta fildelning, utan Sverige och EU måste stå upp för internationell solidaritet och dialog. Det är vårt ansvar att se till att den finansiella krisen, klimatkrisen och motsättningarna mellan västvärlden och den muslimska världen inte leder till en mörk framtid för oss alla på denna lilla planet.

Jag är övertygad om att generation som vuxit upp med datorer och internet också använder den nya tekniken till att förstå sin omvärld. Och tänker man ett steg till så inser man snabbt att det inte räcker med att diskutera integriteten på nätet utan att sätta det i sitt sammanhang.



<b>Och så, hipp som happ, byter vi bransch. Vi snackar tydligen film nu, eller? Jag är egentligen ganska intresserad av att veta vad du tror att Brad Pitt skulle börja jobba med på riktigt om filmbranschens pengar tog slut. Men i och med att du nästan låter seriös i ditt påstående så vet jag inte riktigt om jag vågar fråga. Iaf.

Du vet väl att filmbranschen går ganska bra i dessa tider? Ja, det vet du ju, för jag presenterade källor i mitt svar för ett tag sedan. DVD-försäljningen går visserligen neråt, men biografbesöken slår rekord efter rekord. Under årets första kvartal drog till exempel 5 filmer in över 100 miljoner dollar. Vilket bara 1 klarade under första kvartalet 2008.

... STACKARS BRAD PITT!!

Är inget större fan av Blair witch, men misstänker att den drog in en rejäl hacka. Saw däremot är ju en annan lågbudgetfilm, som är förjävla bra. Även den har troligtvis dragit in en del pengar sett till produktionskostnad vs försäljning. Varför? Yep, you guessed it. De var tillräckligt bra, det börjar bli tröttsamt nu va?</b>



Ja vi byter väl inte riktigt bransch då film och musik branscherna går hand i hand gällande Piratpartiets Agenda.

Jo visst jag tror väl inte riktigt att han skulle jobba på McDonalds, Men jag tror att han skulle jobba som casting agent eller liknande då det troligtvis skulle vara mer lönsamt.

Detta svar du refererar till har dock ej sett men du tror att biografbesöken fortfarande skulle existera i samma utsträckning som idag om man släpper lös all copyright? Herregud du kan ju inte mena allvar?

Och du är rätt så rolig när du drar upp en film som saw tex sure det va en lågbudget film men tror du den ens hade funnits om dom inte hade hoppats på att tjäna pengar på den? Och hade dom tjänat pengar på den menar du om det inte fanns nån copyright???? Ärligt inte ens du kan vara så instängd vid din dator... Varför tror du folk fortsätter att göra sequals till dessa filmer?? Jo för att det finns pengar att tjäna så länge det finns copyrights....



Tröttsamt? hahaha långt ifrån lillen.. Älskar att diskutera med instängda människor (Feminister, Piratpartister)



Inväntar tålmodigt respons.



FK

2009-07-07 @ 19:32:43
URL: http://forortskrigaren.blogg.se/
Postat av: Förortskrigaren

jahapp den ville inte göra dina svar till bold text... aja ni ser nog ändå hoppas jag.

2009-07-07 @ 19:33:50
URL: http://forortskrigaren.blogg.se/
Postat av: Rickard

Props till FK för ett bra svar. Vid Gud, ge mig rond 3!

2009-07-07 @ 22:43:48
Postat av: Förortskrigaren

haha om jag känner apalle rätt så kan inte han låta det sluta såhär så den kommer nog ska du se ;)

2009-07-07 @ 23:59:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0