Har kommit på ett enkelt sätt att skapa fred på jorden.

Det värsta av allt, det är att det är så enkelt så nån annan borde ha kommit på det mycket tidigare.

Ni vet hur man åker bil, och liksom alla bilar håller sig på sin sida av vägen och man bara kör om när tillfälle ges?

Ni förstår såklart att bilar inte bara HELT JÄVLA PLÖTSLIGT STANNAR, BYTER KÖRRIKTNING, HÄNGER UT HÄNDERNA ELLER BARA ÄR ALLMÄNT EFTERBLIVNA!?!?
Så varför, varför i lagens namn, är det tillåtet att strosa omkring på gatan som ett jävla efterblivet mongo och bara helt utan anledning stanna, vända sig om (gärna medans man håller i nåt som man kan spilla på andra), vara allmänt jävla äcklig och fet, lukta illa eller bara vara allmänt cp-skadad?

Det finns inga regler.

Jag ska ge er ett exempel. Helt jävla hypotetiskt alltså. Det har ingen som helst verklighetsförankring utan hittas på i skrivande stund. Tror ni mig inte är det erat jävla problem och då beklagar jag så jävla mycket.

Det är torsdagseftermiddag, och jag är av en slump i ja... säg Palma, på Mallorca. Helt random liksom. Jag har fått ett infall av hungrig, så jag bestämmer mig för att gå och fixa nån mat. Vi kan låtsas att jag är på väg till subway. På vägen till subway så råkar det vara en shoppinggata, samt ett stort torg med massa äckliga jävla street-performers. Ni vet såna där tattare som bara sitter och tigger pengar. Vi kan låtsas att där finns en äcklig jävla rosa pantern som ser ut som den varit med om 7 svåra år och en redig "springa-in-i-väggen-olycka". Där finns även en kille. En svart kille. Inte svart som i neger...

Eller jo förresten, svart som i neger. Vad tror ni hans grej är då? Jo...hör och häpna. Killen har MÅLAT SIG HELT JÄVLA KOLSVART! Yes, ni hörde rätt. Svart kille målar sig svart = svart kille.

Det här tycker folk är helt jävla super-fascinerande! En svart svart kille, med svarta kläder och en svart bok. Så det bildas EN STOR FET JÄVLA KLUNGA SOM MAN MÅSTE GÅ EN TUSENMILAOMVÄG FÖR ATT KOMMA FÖRBI :@ :@

Ok. Skit i dom nu. Man kommer förbi, efter typ hundra minuter, en slängt av svältdöden och återuppståndelse så är man på banan igen. Vad väntar då? Jo, den största delen av shoppinggatan. Fullt med folk! Folk som går segare än fittslem rinner nerför en backe med 1 grads lutning. Så försöker man gå förbi, då möts man först av flera jävla idiot-pack som går framför, men lika jävla sakta. Och som om inte det vore nog, så kommer det andra jävla äckel till människor och kutar rakt mot en. Efter det hamnar man bakom en pappa som verkar ha slagit något av ett världsrekord i långa armar. Han håller såklart ut armarna, och i änden på varje arm så håller han i vad som verkar vara två små äckliga kryp till barn. Barnen äter såklart glass, eller nåt annat slemmigt jävla skit som jag INTE vill ha på min skjorta, och eftersom de tar upp hela vägen så vet jag inte hur jag ska ta mig förbi.

Här börjar mina mordiska tankar byggas upp, och jag känner för att starta ett världskrig mot alla människor förutom dom som jag tycker om. Förslagsvis alla som läser i bloggen och min familj. Man blir liksom galen. Blodet rusar och ögonen svartnar.

Om det bara fanns regler! Promenad-regler för fotgängare!
Om alla höll sig på sin sida av vägen.
Om shoppinggator vore motorvägar för fotgängare. Där folk som går sakta hade en fil, folk som går normalt i mitten och de som går fort till vänster. Förstår ni lyckokänslorna som ALLA skulle känna?
Inga äckliga barn som går runt och kladdar ner allt, inklusive sig själva. De får snällt gå i led annars kommer farbror polisen och skriver en bot.
Avfarter istället för alla idioter som bara tvärstannar.
Att inte detta har uppfunnits är ett stort mysterium, och vore lösningen på alla världens problem.

Men som tur var så var ju allt bara fantasi. Det var inte alls som så att det hände mig tidigare idag. I vilket jävla fall som helst, verklighet eller inte, så fick huvudpersonen tag i sin satans macka från subway, gick hem, åt den och levde lyckligt(?) i alla sin dagar. Eller nåt.

Kommentarer
Postat av: Rickard

Vad skönt du skriver! Fantastisk läsning. (Även fast det bara var påhittat.)

2011-10-28 @ 14:07:54
Postat av: sandra

haha, shit vilken tur att detta INTE inträffade dig Patrik. och vilken stubin du har, typ som mig när det kommer till sådana situationer. haha

2011-10-30 @ 09:03:45
URL: http://lillaskrubben.blogspot.com
Postat av: sandra

ibland undrar jag verkligen om jag jobbar i rätt bransch. kontakt med människor jämt, och kunden som alltid ska ha rätt.. :S

2011-11-01 @ 12:42:41
URL: http://lillaskrubben.blogspot.com
Postat av: Åsa

Hahahaha, jag ääälskar kommentaren 'Folk som går segare än fittslem rinner'

2011-11-28 @ 21:13:40
URL: http://asaelin.blogger.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0