Den här gången vill jag ha svar!

Till: [email protected]
 
Angående den här artikeln: http://bytbil.com/nyheter/2vr4vkyg?utm_Ferrari_vill_salja_mindre&%23xtor=AD-500-[bytbil_nyheter]-[]-[mittspalt]-[aftonbladet]-[]-[]
Nu vill jag inte verka petig, men när det ändå är journalistik som tusentals människor läser, så kan det vara viktigt att påpeka att det heter "totalt sett", inte "totalt sätt" som det står i artikeln.
Som nitisk ordmärkare mår jag dåligt över tanken på hur många som nu, medvetet eller undermedvetet, kommer att ta efter er lilla groda.
 
Det sägs att en fjärils vingslag kan skapa en orkan på andra sidan jorden, men det är nog ingenting mot vad det här kan leda till. 
 
Kommer vi någonsin att få se den korrekta formen av uttrycket igen, eller är totalt sett's glansdagar förbi? Det är sorgligt om så vore fallet, för jag fick aldrig någon chans till ett ordentligt avslut.
Jag hoppas innerligt att det inte skall få sådana ödesdigra konsekvenser som jag misstänker, men det är nog dumt att förbli optimistisk. Det här är med största sannolikhet en förlust som vi, du som läser detta, jag och inte minst Felix Björklund som skrev artikeln, kommer få leva med. Mina tankar går till Felix, jag hoppas att han klarar sig igenom detta och jag hoppas sannerligen att ni på redaktionen på bytbil.com hjälper honom och stöttar honom i största möjliga mån. Det är trots allt mänskligt att fela.

Som jag skrev är det dumt att vara optimistisk, men en liten gnutta av det som är det sista som överger oss, hopp alltså, finns ändock kvar i mig. Jag hoppas att ni på samma millisekund som ni får in det här mailet går in på artikeln och korrigerar ert "lilla" klavertramp. Kanske, och det är verkligen ett stort kanske, finns det folk som har missat felskrivningen. Kanske, kanske, kanske finns det folk som ännu inte har sett artikeln. Jag tror på er, tillsammans kan vi ta oss igenom det här!

Nu måste jag gå och sätta mig på toaletten en stund. Jag hoppas att vi hörs igen, men jag kan tyvärr inte lova något. Ända (alltså inte enda) sedan jag läste artikeln, har jag känt panikångesten komma krypandes. Men det är inget allvarligt, så oroa er inte för mig. Ni har större problem att ta tag i!
 
Vi hörs förhoppningsvis igen!
Med vänliga, uppmuntrande och en aning sarkastiska hälsningar
Palle

Kommentarer
Postat av: lifrol

jag hoppas att det gick bra på toaletten.

2013-08-13 @ 14:03:27
URL: http://lifrol.blogg.se/
Postat av: Micke

Tjenare, länge sedan nu! Kul att se att du fortfarande är igång och förändrar världen. Korrekturläste hela artikeln igen efter att ha läst ditt inlägg och det verkar som att klavertrampet var åtgärdat! Det är stort! :)

2013-08-15 @ 16:21:33
URL: http://mickesirritationsmoment.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0