Konsert vid katedralen

Att få bo i gamla stan i Palma är på många sätt ett priviliegium. Stadsdelen är oerhört vacker och vädret är underbart! Jag har planer på att gå ut och knäppa lite kort och sen droppa en bomb i ett inlägg så ni får se! Det är lite för varmt nu bara =) Angenäma problem javisst.
Igår gick vi iaf ner en sväng till katedralen som finns här. Den är ganska fin, kan man väl säga...
Bilderna är inte de skarpaste, eftersom de är tagna med mobilen. Lyckligtvis överlevde jag gårdagens problem så jag kan iaf lägga in bilderna i datorn nu. Nedanför katedralen finns det en liten scen, och en bar.
Igår var det konsert. Det var ju inte direkt Spaniens bästa band som spelade men det var ju ändå någonting. Det roliga med såna här händelser i Sverige är att det utan tvekan skulle vara långa avspärrningar och dyr entré när det blir konsert, men här är det gratis. Bara att traska ner och sätta sig. Inte heller är det några stora fylleslag a la svensk midsommarafton utan folk här kan faktiskt umgås även utan alkohol. Jävligt märkligt.

Ja, spanjorerna dom kan dom. På andra sidan vattnet utanför katedralen brukar det tydligen visas gratis-bio också. Det mesta som händer här verkar faktiskt vara gratis. Här har Sverige väldigt mycket att lära!

Humorn däremot, den är en annan femma. Var och fixade kontantkort häromdagen och här är vad jag fick med.
1. Sätt i kortet i telefonen
2. Slå pin-koden
3. Ring Maria
...?

Märkligt, mycket märkligt!

Kommentarer
Postat av: linda

haha ringa linda :P

2011-08-20 @ 22:38:20
URL: http://tabortallaord.blogg.se/
Postat av: Marion

Ha ha fast när jag testar att slå in i google translate får jag

1 Sätt in kortet i mobilen

2 Ange din PIN-kod

3 Ring Mary (om man sätter accent på i:et får man Mary om inte får man Maria =P)



Om du behöver hjälp

www.yoigo.com

2011-08-21 @ 14:21:30
URL: http://ab-marion.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0