Nu så ..

Jag har för lite att skriva om.
Jag har för mycket att skriva om.
Jag vet inte ens vad jag ska skriva.

Såg precis ett rätt bra avsnitt av criminal minds, synd att det var lite väl förutsägbart bara.
Hittade en deckare som jag skrivit när jag gick i gymnasiet oxå, rätt spännande läsning tyckte jag själv, men lite skrämmande var det oxå.

Jag tjatar hela tiden om hur viktigt det är för mig att känna att jag utvecklas. Men när jag läste de detaljerade beskrivningarna av olika saker så blev jag fan ändå lite fundersam. Vissa av de sakerna jag skriver om har jag ingen koll på alls nu. "Hur visste jag vad det där va" eller hur det där fungerade eller vad det nu är jag tänker ... Och då tänker jag såklart genast, var jag smartare förut?

Sen tänker jag på vad jag menar med smart. Smart är ett ord som jag inte gillar. Jag gillar intelligens, därför att det är ett ord med bredare innebörd. Är man inte smart så är man dum. Men är man inte intelligent så betyder det inte att man är korkad. Jag personligen tror mer på olika typer av intelligenser, och jag kanske skriver ett längre inlägg om det nån annan gång.
Och sen har jag tänkt på intelligens ett tag...

Det blir för flummigt idag. Jag har iaf inte varit bakis på väldigt länge, och det är skönt!

Kommentarer
Postat av: Happa

Intelligens är ett mycket bättre ord än smart.



Utvecklas det gör man väl hela tiden, men om man märker det är en annan femma:P. Men förstår nog vad du menar, känner igen mig en del, tror jag.

2009-03-02 @ 03:20:15
URL: http://sadhistory.blogg.se/
Postat av: marlene

haha.. jaa bakis är skönt att inte vara! delta nu i min bloggutmaning :P

2009-03-02 @ 19:06:29
URL: http://marlene.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0