Är jag rasist? Det verkar så ...

Stog häromdagen i metro om en lärare som kallat en elev svartskalle. Inget förstasidesstoff tänkte jag först men läste skiten ändå. Det visade sig att han kallat eleven både jävla svartskalle och idiot. Ja men det var ju inte så snällt tänkte jag då, sedan läste jag lite mer om eleven. Han hade varit avstängd, och huvudanledningen hade varit att han smällt smällare i korridoren.
Då tänkte jag ... jävla svartskalle ... jävla idiot. Eller ja, kanske inte jävla svartskalle, men jävla idiot i alla fall. Jag menar, han är ju av artikeln att döma invandrare. Och hans familj har flytt sitt land, jag gissar att det var på grund av krig.

Så killen har alltså flytt från en krigszon, kommer till Sverige och får en ärlig ny chans, och vad gör han? Han försöker skapa en ny krigszon!

Way to fucking go! Om det nu var så satans skoj o smälla smällare och leva rövare kunde han väl lika gärna stannat kvar? Vi behöver inte sånt pack här! Och med pack menar jag idiot-pack, inte invandrare! Invandring är något som för Sverige framåt, men idioter klarar vi oss bra utan.

Det här är fan nåt som Sverige borde bli hårdare med, när folk kommer hit och bara håller på att förstöra, så har de enligt mig faktist ingenting här att göra. Så.

Hit med invandrarna, ut med (idiot)packet!

Kommentarer
Postat av: Rickard

Låt mig först säga: Word! Alla dessa invandrare som kommer till Sverige och är som snorungen (ja, jag sa det) i artikeln är ju bara otacksamma och borde skickas hem igen. Då kan sådana som han/hon gå på sina sönderbombade gator hemma i sitt u-land och INTE få några pengar från socialmyndigheten i Sverige och tillgång till våra(n) grundskol(a/or) och/eller gymnasium.



Nu låter det där säkert inte helt rätt och kanske rasistiskt, och det skiter jag i. Jag anser att om du får en ny chans i ett nytt land som inte har en hotbild så får du ta och anpassa dig och inte hålla på som en idiot, det här är inget laglöst land. Vi har regler och förordningar.



Vidare har jag ingenting emot invandrare - som gör nytta. Det finns många, flera som är vänner till mig, som utbildar sig, arbetar och betalar skatt. Många läser sfi (svenska för invandrare) och försöker anpassa sig. Men dom som kommer hit och bara förstör och gör brott, ja, vad har dom här att göra egentligen?

2009-03-04 @ 21:32:17
Postat av: Micke

Jag håller helt med dig och Rickard. Tyvärr finns det en sida som ingen av er tar upp, jag vet varför men skriver ändå, och det är just den sidan som främlingsfientliga rörelser utnyttjar.



Det hela rör sig om väldigt grov vinkling. Jag hatar invandrare lika mycket som svenskar när det kommer till felaktigt beteende, där finns inget särskiljande drag i etnicitet utan allt faller på vad jag anser vara klandervärt eller ej.



Utan invandringen skulle Sverige antagligen sakta men säkert dö, så självklart är det ett positivt tillskott.



Att det sedan kan dömas aningen hårdare att kasta bort sin andra chans - som man tog av en anledning - i ett land med andra seder, det är något jag har svårt för och det gäller all sorts invandring.



Frågan är känslig och man kan liksom inte uttrycka sig som man vill utan att det alltid finns någon jävel som ska ta det på fel sätt, så frågan är om vi inte borde stå inför ett ställningsskifte snart?

2009-03-04 @ 22:34:46
URL: http://mickesirritationsmoment.blogg.se/
Postat av: Happa

Jag säger bara. Sverige förfan lär er av Finland. Kolla hur många invandrare finns där, okej kanske några för få jämfört med Sverige men å andra sidan där får dom sin chans tar dom den inte skickas dom ut ur landet. Mer rätt än så kan det väl inte bli...

2009-03-05 @ 02:58:42
URL: http://sadhistory.blogg.se/
Postat av: Happa

En sak till. Dom som kommer hit och gör brott osv självklart är det fel tusen gånger om. Men av alla invandrare som tas in kan inte alla var guds barn. Dom har levt ett svårt liv och visst fan borde dom vara nöjda över chansen dom får här, men livet dom levt innan kan ha satt sina spår så alla kan inte förändras till det bättre bara sådär, så därför finns det idioter osv som kommer in också, tyvärr.

2009-03-05 @ 03:01:22
URL: http://sadhistory.blogg.se/
Postat av: Codliver

Ja, jag håller med. Självklart är inte alla invandrare änglar, liksom inte alla svenskar är det.

Vi hade inte klarat oss utan den stora arbetskraftsinvandringen efter kriget, invandringen har fört Sverige framåt.

De som kommer från krigsdrabbade och oroliga zoner är helt klart skadade av sina upplevelser. I den mån vi kan ska vi ge dem en fristad och chansen till ett nytt liv, om det är det de eftersträvar.



Är det däremot så att de kommer hit för att leva rövare, förstöra, starta terroristnätverk och begå andra brott. Då har de ingenting här att göra.

2009-03-05 @ 06:47:28
URL: http://blogg.aftonbladet.se/387/
Postat av: Anna

Hej!

Det som slår mej är:

Skulle den här "debatten" ens pågått om det varit en "svensk idiot" som kastat smällare...??

...och vart skulle vi, i så fall, ha skickat honom/henne..??

För var det inte det som läraren glömde?

Att det var en MÄNNISKA (läs idiotisk sådan) som kastade smällaren och inte "invandraren"...??

Skitstövlar finns i ALLA läger!



Kanske det är lika bra att fråga direkt vid gränsen om dom invandrare som kommer tänker "leva rövare", eller kanske skulle migrationsverket helt enkelt lägga in det som en standardfråga i sina intervjuer..??

Undrar om det skulle "lösa problemet"..??

Tja, vad vet jag??



Önskar dej en bra dag!



2009-03-05 @ 16:23:53
URL: http://miranna.blogg.se/
Postat av: Du vet inte

hörru din apa.. vad hände med att du skulle skriva något?

2009-03-05 @ 16:50:30
URL: http://duvetintee.blogg.se/
Postat av: Happa

Ja det är klart

2009-03-05 @ 20:16:04
URL: http://sadhistory.blogg.se/
Postat av: Du vet inte

nu hänger jag inte med... vad e de vi snackar om?`?

2009-03-05 @ 20:30:42
URL: http://duvetintee.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej igen!

Då förstår jag dej, men jag väljer att kalla det att du är lite, lite, lite FÖRDOMSFULL.. ;)

Och visst var jag ironisk, för hur många svenskar är det inte som bara går och drar och utnyttjar systemet... Inte alltid medvetet, men ska inte dom ha samma krav på sej, att "ta tag i sina liv" och vara tacksamma för, som du säger, den chansen dom fått att leva i ett land där vi "betalar en försäkring" (skattepengarna)för att vi, om någonting händer, ska kunna få hjälpen som är vår rättighet...

Jag har bott i USA och sett den andra sidan av myntet (jag har alltså varit "svartskalle", eller invandrare)och som mamma till en handikappad pojke, så har jag lärt mej att se på det på det här sättet... Det är inte BARA min rättighet att få samhällets och sjukvårdens hjälp, utan jag har skyldigheter också som jag måste uppfylla innan jag får den hjälp min son (eller jag) behöver...

Därför kan jag inte låta bli att bli lite upprörd ibland, för jag tycker det finns "Svensson's" som kastar sten i glashus... :)

Ha det gott och jag tycker du har en bra blogg!

2009-03-05 @ 20:31:27
URL: http://miranna.blogg.se/
Postat av: Du vet inte

asså du o jag kommer ALDRIG komma överens NÅGONSIN!!



hur FAN kan man inte tycka om Ice cube!!!!! ?????????



APAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA :D

2009-03-05 @ 21:54:12
URL: http://duvetintee.blogg.se/
Postat av: Micke

Sv: Jag vet inte riktigt själv heller, om jag ska vara ärlig. Jag var tydligen tröttare än jag anade när jag skrev det. Jag kan dock tänka mig att jag menade något i stil med att jag har svårt för just det du beskriver, men samtidigt det faktum att det är nästan samma sak med återfallsförbrytare.

2009-03-05 @ 23:44:37
URL: http://mickesirritationsmoment.blogg.se/
Postat av: Micke

Sv: Helt klart, a never ending discussion.

2009-03-05 @ 23:59:34
URL: http://mickesirritationsmoment.blogg.se/
Postat av: jonas

De som står längst bort ifrån samhällets varma famn har alltid varit överreprestenterade i brottsstatistik. Förr var det arbetare på fabriker som ingen ville ta i med tång och kallades för pack, men dessa har gjort en klassresa idag och ses som medelklass... de har ersatts utav invandrare som idag ingen vill ta i med tång och kallas för pack.

Alla männsiskor drömmer om framgång oavsett klass, kön eller etnicitet. blir man aldrig kallad till arbetsintervjuv, "det är gästlista ikväll" i krogkön, dåligt bemötande av myndighet etc så kommer du tillslut att känna dig utanför och då beter man sig därefter.. det vet alla som minns hur det var att vara ungdom med alla dess "orättvisor" det innebar.



PS: Finland har fler antal brott (speciellt våldsbrott) än Sverige trots att de har hårdare regler och betydligt lägre antal invandrare. Det handlar om alkoholkultur inte om mångkultur...

2009-03-08 @ 22:25:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0