Det är svårt att få unga att rösta.

Kan dra på med en snabb uppdatering att mitt kort-etui låg i brorsans bil. Nu är bara korten spärrade men jag vet var dom är iaf! :)

Idag var det val. Jag har röstat, för första gången ever. Alla kampanjer och sånt som har varit kändes lite väl hypade för 20 sekunders arbete, men det har väl lite mer långsiktiga effekter.

Försökte få iväg brorsan för att rösta. Det gick inte. Han var väl som alla andra slöa ungdomar som jag umgås med. Eller helt enkelt ointresserad. Han sa iaf att han inte orkade. Att han kunde ha röstat om det fanns en länk och ett internet-ID.

Det låter inte alltför svårt faktist. Man kan deklarera, byta adress, internetbank'a, byta namn till Pirate osv. Allting via internet. Helt logiskt sett så borde man ju kunna rösta också. Men det kan man inte.
:(
Visst, det kanske ökar risken för fusk och sålda röster. Men jag tror nog att det skulle öka valdeltagandet också. Så helt jävla svårt är det väl inte, det gäller att hänga med.
Tvivlar inte direkt på att piratpartiet lyckats engagera rätt många unga också. Men det är väl inte så konstigt när man är det enda partiet som har stake nog att våga ifrågasätta IPRED och FRA högljutt!
Jaja, det är 2 saker man kan tänka på om man är politiker och råkar snubbla in på den här bloggen :D

Kommentarer
Postat av: bella

jag var iaf duktig å röstade idag :P

2009-06-07 @ 23:33:22
URL: http://bellariiki.blogg.se/
Postat av: Rickard

Fan vad jag tänker ge cred till mig själv nu för att jag var med och brainstormade (i brist på ett bättre ord) om det här idag! :D. Btw, din "röstarrookie", vissa (gamla rävar) var ju med och röstade redan 2002 då det begav sig :D. 2006 låg jag och sov. Idag (som du redan vet iofs eftersom du var med) var jag och röstade, jag passade på att lura (oplanerat) en miljöpartist att jag skulle rösta på MP. Vad trodde hon egentligen? Värt att rösta på MP om man inte kan rösta på sexbomben Wetterstrand liksom? Pass! Go go go PP!

2009-06-08 @ 00:11:51
Postat av: Mikael

Jag röstade för andra gången någonsin:D

2009-06-08 @ 00:31:51
URL: http://sadhistory.blogg.se/
Postat av: Hälsoflickan

Jag skulle gå och rösta men somnade!? Satt i soffan och somna, kommer inte ens ihåg att jag va trött! Konstigt det där...

Tror att de inte vill att det ska ske via internet då man kan spåra personen med ip-nummer. Röstning ska vara anonymt :)



Ja du, skulle jag äta det du gör skulle jag för de första rulla fram, och för de andra även jag vara sötsugen hela tiden.

All den feta maten, all den köpta maten, triggar igång massa ämnen i hjärnan som gör dig sötsugen. Skulle vara konstigt om du inte är det!

Råder dig starkt till att börja laga mat och ta med matlådor. En stark rekommendation!! För din hälsas skull.



Roligt att du kommenterade angående spelandet. Det är som så att vuxna påverkas mindre av spelandet, men alla påverkas på något sätt. Men barn och ungdomar påverkas garanterat mest - skrämmande mycket. Tycker det var bra skrivet av dig att man ska komma fram till antal timmar och vad som får spelas gemensamt, barn och förälder. Viktigt att barnen vet om varför vissa spel inte är bra!

Dock kan jag inte hålla med om att spelbolagen inte har något ansvar. Jag tycker inte det är okey att göra spel där man kan få sina vuxna figurer att ha sex med barnfigurer osv. Usch!



Hoppas du får en toppendag!

2009-06-08 @ 07:20:35
URL: http://levmedhalsa.blogg.se/
Postat av: Förortskrigaren

hahaha jaja detta eviga tjat ifrån folk som röstar på piratpartiet.... suck.. sett antal klipp där deras argument blir totalt uppkäkade.. Kul att det dock finns folk som röstar som helt enkelt inte har en jävla aning om vad dom röstar på... Miljö? Äldrevård? Näh skit i det bara jag får ladda ner min senaste Brittan låt inför förkröket i helgen så kan vi väl leva i smog och gamlingar får väl ligga i skit ett par timmar extra för jag har ju faktiskt ett album att ladda ner.. herregud att folk är så jävla blinda får mig att vilja köra en falling down på alla er jävlar. Jag lovar att 90% av dom som va på bio samtidigt som mig och klappade händerna mitt i en film röstade på pp oxå.. samma idioti i andra former bara.. Synd att folk inte är insatta i vad dom faktiskt röstade fram... Det är kul att du faktiskt ritade upp en bild där med en "uppfinning" tänk dig om du kom på den och började producera den... Och du då hade valet att antingen bli miljonär samtidigt eller bo kvar i din hyresrätt i Väsby, vad hade du valt? Trodde väl inte det men fortsätt att rösta blint.. nångång får väl oxå du upp ögonen. PUSS!!!!!!!

2009-06-22 @ 13:35:29
URL: http://forortskrigaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0