Usch, äckliga jävla anti-pirater.

Satt o kolla på något skit på AB-tv nu, med PP's ledare Rick Falkvinge. Helt plötsligt kommer Alexander Bard(ser f.ö förjävlig ut) och undrar kort och gott VEM som ska stå för produktionen av kultur när ingen får betalt för det?

Alltså, vilket jävla tard! Det här är typiskt jävla noll-koll-nonsens. Det är uttalanden som dessa som bekräftar att musikbranschen fortfarande ligger 20 år efter i utvecklingen. Det är INTE 1800-talet. Det är INTE populärt att gå runt med bärbara cd-spelare. Det är INTE populärt med cd-skivor. De funkar till bilen, kanske till jobbet, thats it! Och ska man ha till jobbet så har nästan alla dagens cd-spelare MP3-uppspelningsfunktion. Då vill man inte ha en sunkig skiva med 14 pissiga låtar, 1 bra och 2 halvdana. Tack, men nej tack. Varför inte bränna en skiva med 120 låtar liksom?

Men åter till frågan då, vem ska producera all musik och konst som kommer försvinna om skivbolagen inte får sina pengar?
Ja, vem har producerat och gjort ny musik hela tiden? Just det, folket.

De(utvecklingsstörda artister och skivbolag) verkar tro att ALL musik kommer försvinna, om inte skivbolagen får sina pengar. Och därför använder de argumentet att "vem ska stå för produktionen om ingen får betalt?". Det är ett så jävla löjligt påstående så det borde fan inte ens belönas med ett svar. Så dåligt är det. Nu är jag inte så bra på namn(eller iaf inte på namn som jag inte bryr mig om), men jag vet om ett flertal personer som har slagit igenom som artister via bl.a myspace och youtube. Såna som basshunter alltså, men jag vet inte riktigt vad dom heter.

För visst är det väl så, att de hade inte lyckats slå igenom om det inte vore för alla skivbolagen här på jorden? Jag menar, det var ju de som tillverkade musiken? Skivbolag borde ansöka om att inneha upphovsrätt på musik. Eller varför inte på kultur? Allt annat är orättvist!


Nej.

Och en sista fråga. Varför ska artisterna ha betalt för sitt "arbete"? Kanske har gått igenom detta förr, men en extra gång skadar inte.
Britney Spears gör musik, hon får betalt. Balakarnan Radhakrishnan gör också musik, men får inget betalt. Borde inte han också få det? Han borde väl vara berättigad till att dela på alla Brittans miljoner? Eller?
Nej just det, hans musik uppskattas inte av lika många. Därför säljer den inte. Det här påminner mig om något. Ja just det, det påminner mig om ALLT! Det påminner mig om att JAG inte får betalt för att spela hockey, samtidigt som vissa lever på det. Det påminner mig om att JAG inte får betalt för att spela fotboll, även fast vissa lever på det. Det påminner mig om att JAG inte får betalt för mina tavlor, trots att de ser ut som skit, och vissa lever på det. Det påminner mig om att... Ja, ni fattar.
Folk gör musik för att bli kändisar. Folk blir kändisar för att mycket folk uppskattar det de gör. Så, så länge det finns kärlek till bra musik, kommer det finnas kändisar. Och så länge det finns kändisar, kommer det genereras ny musik. Sen om den blir bra eller dålig, det är en definitionsfråga.

Bala's musik finns här btw :D ---> http://supraservers.net/Bala/Downloads_music.html

Kommentarer
Postat av: Rickard

Word. Det skapas ju så mycket musik utanför skivbolagens giriga räckhåll så bögen (Bard) behöver inte oroa sig. Och handen på hjärtat, jag klarar mig väldigt bra utan B.W.O.

2009-07-01 @ 23:15:47
Postat av: CC

Bala Tjobalo killen ägde ju hårdast i stan, Jag kräver namninsamling på att han ska få Brittans pengar!!

2009-07-02 @ 01:30:08
URL: http://randomprestige.blogg.se/
Postat av: marre!

Jaaaa han är lite speciell. enda killen också.. kan va därför men så är han så go också!

2009-07-02 @ 11:09:33
URL: http://marlenelindstrom.blogg.se/
Postat av: Micke

Håller med Rickard. Word.

2009-07-02 @ 23:30:17
URL: http://mickesirritationsmoment.blogg.se/
Postat av: marre!

jaaaa, men vi ha fönstret öppet också.. det hjälper inte när det är varmt ute också.. jaja. sov mycket bättre utan täcke iaf.. :P funderade på att köpa en fläkt..

2009-07-03 @ 08:38:01
URL: http://marlenelindstrom.blogg.se/
Postat av: Förortskrigaren

haha nu har jag inte ens längre ord för idiotin du spottar ut här... Jo det har jag.... Absolut mytspace och dessa sidor har skapat många artister MEN du missar hela grejen... många (nästan alla) dom hoppas att en dag kunna leva på sin musik... även tjyvis :)

Men vafan ska det kosta att titta på fotboll då för? Varför ska spelarna ha löner för dom gör ju bara som artisterna.. alltså nånting dom älskar.. Resonemanget du lägger upp är rätt det håller jag med dig om men det håller inte i praktiken..

Och det är klart du inte kan jämföra brittan och den där... herregud det är som att säga att du och zlatan ska ha lika lön för du spelar ju faktiskt fotboll oxå jue....

Och ja det kommer fortfarande genereras musik men det kommer ej vara bra, och då känner jag att jag hellre betalar 149:- för Eminems nya skiva än att lyssna på apalles 8mile rap i borlänge bara för att den är gratis sorry men så är det.

Det är komiskt att folk som du (som borde samlas i ett och samma hus och bombas) pratar om utveckling men allt ni gör genom att rösta på pp tex är att ta oss ett par steg tillbaka... Titta 5 år framåt vart tror du vi kommer vara om detta idioti fortsätter? Inte nån jävla stans... det kommer produceras 10 filmer om året som är skit eftersom tex Brad pitt inte fick ledigt från McDonalds för att spela in en film..

Och ja det är där många skådisar kommer att få jobba för att ha råd att käka... men vafan Blairwitch Projekt va ju bra va!?

2009-07-03 @ 16:58:02
URL: http://forortskrigaren.blogg.se/
Postat av: Mikael

Sv: Bilsemester med tre till. Vet ej riktigt vart i Europa beror på hur mycket bil vi orkar åka och hur många dagar vi får på oss men Mot holland sen tyskland eller mot Polen något av de kanske. Men som sagt beror på, tar det som det kommer gör vi så får vi se vad resans gång har att erbjuda =). Men inte helt säker den blir av men förmodligen.

2009-07-03 @ 17:46:40
URL: http://sadhistory.blogg.se/
Postat av: Livsstilsbruden

Huruvida han är bög eller ej har väl inte riktigt med denna diskussion att göra utan får en snarare att låta oproffesionell och att man egentligen inte vet vad man talar om. Okey om man inte gillar någons musik eller personlighet, men tycker det är otrevligt att kalla någon sådär.



För övrigt kan jag hålla med dig i det du skriver - eller varför inte försöka hitta en kompromiss som kan fungera. De tar mindre betalt och vi får välja vilka låtar vi vill ha. Nu kostar ju en singel typ 25 kronor, är det konstigt att man inte vill köpa den och laddar ner istället. Samtidigt kan jag tycka att de lägger ner hela sitt liv, all sin tid, och borde få ut nåt för det.

Nja, jag är nog lite kluven i denna fråga när jag tänker efter...

2009-07-05 @ 09:18:01
URL: http://levmedhalsa.blogg.se/
Postat av: Rickard

Suck. Han är ju bög, då är det lika ”oprofessionellt” att säga människan Barack Obama eller höjdhopparen Stefan Holm. Det kom mest av bara farten eftersom jag blir så trött på människor som Bard med sina enformiga och föråldrade tankebanor. Att jag omnämner Alexander Bard som bög (vilket han är, en liten mustaschprydd bög i hitlerjugend-outfit) och att det då får mig att verka ”oprofessionell” samt oinsatt i ämnen så som musikproduktion, kulturdistribution, upphovsrätt och fildelning finner jag tämligen långsökt och bestrider å det grövsta då jag har läst en del om ämnena i böcker, på Internet och i diverse medier. Jag är inte homofob heller, alla får vara som de vill så länge de är lyckliga.



Nu tycker jag att det känns efterblivet att argumentera med andra över Internet eftersom det i längden inte brukar ge något. Så istället tar jag nog en sådan proteindrink som du rekommenderade på din blogg men byter ut sojaproteinet (har inte) mot ett annat protein jag har. Tack för tipset! =)

2009-07-05 @ 15:34:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0