Arga semestersvenskar.

Precis tittat lite på tv, råkade zappa in på en reklam för "Arga snickaren" och insåg till min stora fasa(eller inte) att det har premiär samtidigt som "Semestersvenskar" har premiär på tv4. Ganska gay tänkte jag då. Varför tänkte jag nu det? Jo därför att ...

Semestersvenskar(kommer förkortas SS from nu) är ett program som handlar om reseledare i phuket. Låter rätt intressant tycker jag, jag gillar ju att resa. Arga snickaren (AS alltså) behöver väl ingen förklaring. Det som stör mig med detta är att jag är mer intresserad av att se SS, men marknadsföringen är så extremt jävla kass! Trailern är nån sunkig videosnutt med helt uttryckslöst pladder om vad skiten kommer handla om. Bilderna som rullar väcker inte det minsta intresse hos någon i hela världen, så dåliga är dom. Eller ok nån kanske blir intresserad men det kunde göras så mycket bättre. Det är lite bilder på havet, solen, vågor. Nån snubbe som är utklädd till clown och nån pajas som snackar om långdistansförhållanden.
Det är ju verkligen askasst. Fånga intresset med lite vågade strandbilder, hud säljer, den som inte visste det är förmodligen kvar i 50-talet. Visa bilder på arga resenärer, det blir alltid mycket mer intressant när det är känslor med. Visa nån fylltratt från ett beach-party som gör nåt wild and crazy(behöver inte nödvändigtvis vara sex-relaterat). Visa lite mer intressanta saker, för det är sånt man vill se.
För deras målgrupp borde väl vara folk i min ålder, och resten av svenska befolkningen, eller?

Arga snickaren däremot ...
Ta bara namnet till att börja med. Arga. Arg. Det är en arg snickare, förmodligen elak. På trailern ställs han inför en ganska svår utmaning, av allt att döma. Han ska fixa nåt rackigt hus med kass isolering eller nåt. Och det ser ut att bara ligga problem och vänta överallt. Han verkar inte överdrivet glad på den förmodade husägaren, och man blir bara intresserad av att se vad som ska hända. Det är egentligen det enda den här trailern har att gå på, han är arg. Men hey, det funkade ju för Simon i american idol, och Clabbe i svenska idol, så varför inte i AS?

Fan, jag tappade tråden(hade jag den någonsin?), jävla youtube. Men iaf, arga snickaren verkar vara så mycket mer intressant, även fast jag helt klart är mer intresserad av SS. Och då har man verkligen lyckats med misslyckandet.

Är för trött, pallar inte skriva mer, gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0