Åååh, reeeeesa!

Jag vill verkligen iväg nu, det är dags! Idag har jag gått och funderat ut mina topp 10 resmål. Ettan är kanske lite orealistisk och så men det var mest för att Las Vegas inte skulle vara så uppenbart.

Så here we go!

På 10:e plats: Egypten
Jag vill se pyramider. Det egyptiska folket var väldigt intelligenta och det finns mycket kultur kvar i landet. Det finns mycket historia oxå. Tyvärr hamnar det långt ner på listan pga av turistexploateringen. Vad jag har hört så är det inte alltför kul att vara turist där. Verkar påminna lite om Sunny Beach. Hade jag sett egyptisk ut hade det hamnat på 4-5:e plats kanske, för då hade jag kunnat röra mig ostört :)

På 9:e plats: Vietnam
Det här kanske borde vara Thailand. Men här går jag efter bilder och berättelser och Vietnam ska tydligen vara likt Thailand. Dock utan 100 miljoner turister ... När jag åker utomlands vill jag inte kunna köpa Kalle Anka o Co, eller Aftonbladet...

På 8:e plats: Tokyo
Ptja, va ska man säga. Jag gillar ljus, skyltar och tv-spel :D Så då borde Tokyo vara ett rätt intressant resmål. Jag känner ingen som har varit där så jag vet inte riktigt hur pass kul det skulle vara att åka dit, men mig hade det nog inte gått någon nöd på.

På 7:e plats: New York
New York har drygt 8 miljoner invånare! Bara det är galet. Det ska tydligen finnas hur mycket som helst att göra och staden ska vara speciell, säger iaf alla som jag känner som varit där. New York måste man se!

På 6:e plats: Mexico City(Teotihuacán)
Japp, ganska udda resmål. Men Mexiko har så mycket att erbjuda. Massa gammal indiankultur och sen kan vi ju snacka mat oxå! Skrev med Teotihuacan för där ligger soltemplet och en massa andra gamla saker. Prova googla det och kolla bilderna, bara det räcker! Sen har ju Mexiko inte världens sämsta klimat heller :)

På 5:e plats: Jordanien(Petra)
Nu tänker ni säkert, Jordanien - WTF!?. Landet gränsar till både Irak och Israel. Anledningen till att jag vill åka dit är framförallt staden Petra. Den som är uthuggen ur berget, helt galet! Måste vara så grymt mäktigt att vara där. Här kan ni oxå prova googla staden petra så får ni se själva! Tyvärr är kameror förbjudna därinne(tror jag) så det finns bara bilder på ingången. I och runt Jordanien finns även en massa bibliska platser och även om jag själv inte är det minsta religiös så skulle det vara kul att se. Tyvärr vågar jag inte åka dit på grund av alla politiska oroligheter men en dag kanske ...?

På 4:e plats: Grekland
Japp, det finns 3 sätt att charma mig. Sol, neonskyltar och mat. Grekland ligger i topp på 2 av dessa, det är lite ont om skyltar :) Jag vet inte varför jag gillar Grekland så mycket, jag har inte ens varit där. Det kommer säkert sluta med att jag åker dit och blir jättebesviken, men dit ska jag iaf. Det är inte så dyrt att åka dit heller så räkna med ett inlägg under 2009 som handlar om semestern jag hade :)

På 3:e plats: Australien
Backpacka i Australien... Jag känner egentligen inte något speciellt mot Australien. Men efter att ha haft flera bekanta som åkt dit och åkt omkring och sett mycket så har man ju läst lite själv. Och det faktum att ingen, och då menar jag verkligen ingen åker därifrån utan att sakna landet gör ju att det hamnar rätt högt på listan.

På 2:a plats: Las Vegas
Viva Las Vegas! Det är galet, jag är kär i den här staden! Jag har aldrig någonsin varit där, men det gör inget. Det är syndens stad, bara det räcker ;) Skiten ligger mitt ute i öknen oxå, och bara historien om hur det grundades är spännande. Det är så mycket pengar i omsättning i LV och staden verkar vara från en annan planet. Känner inte så många som har varit där men det gör inget, snart kan ni fråga mig om hur det var!

Nummer ett på listan över drömresmål: Rymden!(Månen/ISS)
Haha, en ganska lam etta kanske. Men grejen är att det faktist är möjligt att åka på semester i rymden. Det kostade visserligen runt 125 miljoner kronor senast jag kollade. Men vad gör det när jag har blivit multimiljardär? Att få lämna den här planeten och se den från rymden måste vara det coolaste som finns. Tyngdlöshet oxå, det är ju ett plus. Inte många resbyråer som kan erbjuda det.

Så där har ni dom! Funderade på att lägga till bilder men då skulle inlägget bli så långt. Ni får helt enkelt hålla er tills jag laddar upp mina semesterbilder efter att jag har besökt 2-10, 1:an känns fortfarande rätt avlägset. Ni som vill kan ju skriva era drömresmål oxå, men kanske utan motiveringar :) Hare fient hej!

Kommentarer
Postat av: K Y S S A R

Jaa verkligen.. Alla tar livet så jävla allvarligt utan att inse att man inte klarar sig levande ur det! Sen blir livet så mycket jävligare om man hela tidneä r seriös och tråkig :P

2009-01-08 @ 00:45:50
URL: http://kyssar.bloggagratis.se
Postat av: Inget Namn

Aaa men de de e kul att du känner så.. hihihihih

aa men jag brukar ha typ 30 ibland mycket mer.. hahahah

jag vill bara se hur snabbt jag kommer upp till 7000.. om jag gör det tills den 25e...

jag ligger på 2000 nu hahahah... helt mobbad o utråkad 'är jag..

'



Tack tack.. jobbar du oxå eller??





2009-01-08 @ 09:06:44
URL: http://www.metrobloggen.se/duvetinte
Postat av: Inget Namn

Bra lista föresten..

Har vart i Las Vegas.. det är inte som på tv.. men de va nice faktis.. hihihihi

2009-01-08 @ 09:07:46
URL: http://www.metrobloggen.se/duvetinte
Postat av: Inget Namn

jaa jag ligger på snart 3000 hahahah men vadå man kan se vart man kommer hehehe

2009-01-08 @ 14:07:44
URL: http://www.metrobloggen.se/duvetinte
Postat av: Inget Namn

jobbar du på kvällar eller+

2009-01-08 @ 14:08:36
URL: http://www.metrobloggen.se/duvetinte
Postat av: Marion

Det var ju en rätt nice lista faktiskt. Håller verkligen med dig om egypten för jag skulle vilja åka dit för att se kulturen, men nu tar det emot eftersom det blivit så populärt turistmål. New York är grymt. Var där för 8 år sedan. Grekland är väl fint, men inget speciellt tycker jag. Jag gillar italien bättre, men d e nog för maten, kulturen, människorna och språket.

Australien låter också coolt o som du säger alla verkar gilla det, men jag e för rädd för alla farliga djur tror jag :P Skulle bara va nojig att hitta skorpioner i skorna och ha spindlar i taket när jag sover :P

2009-01-08 @ 18:30:30
URL: http://blogg.aftonbladet.se/19544
Postat av: Happa

Finns bra många ställen man vill till.



Las Vegas är nog rätt överskattat men visst vill man dit. New York är ett måste för mig någon gång.



Australien har jag hört att det ska vara riktigt bra som ett paradis finns allt förutom gamla antika byggnader.



Vietnam ja det vore intressant.



Du palle googla på Iguacu som liiger mellan Argentina & Paraguay. Det vore jävligt häfitigt, grymt minst sagt enligt bilderna, eller hur;)? Så dit vill jag också sen Sweich och vandra i bergen där, skön natur.

2009-01-08 @ 20:45:11
URL: http://sadhistory.blogg.se/
Postat av: Micke

Sv: Det är SL:s studentkort som kostar så mycket... vansinne...

2009-01-08 @ 21:41:37
URL: http://mickesirritationsmoment.blogg.se/
Postat av: Inget Namn

oj så sent.. men vad e de för slags lager??

aaa då förstår jag varför du inte bloggar så mycket hähähähä :P

2009-01-08 @ 22:53:29
URL: http://www.metrobloggen.se/duvetinte
Postat av: Inget Namn

oj så sent.. men vad e de för slags lager??

aaa då förstår jag varför du inte bloggar så mycket hähähähä :P

2009-01-08 @ 22:54:14
URL: http://www.metrobloggen.se/duvetinte
Postat av: Inget Namn

oj så sent.. men vad e de för slags lager??

aaa då förstår jag varför du inte bloggar så mycket hähähähä :P

2009-01-08 @ 22:55:51
URL: http://www.metrobloggen.se/duvetinte
Postat av: Olle

jag ska ju snart till NY och du ska banne mig få ett vykort därifrån! eller kanske en tavla om du e riktigt snäll...

2009-01-08 @ 23:06:10
URL: http://ellolle.blogspot.com
Postat av: Marlene

För det första kommentaren på min blogg. Jaa du han kallas för Patte.. Och det gillar han.. :P Coolare än Palle mes iaf :P Sen på dina resor.. Så är det många där som jag vill besöka. Och kommer göra på min jorden runt resa.. Så dra med då :D

2009-01-08 @ 23:15:02
URL: http://marlene.bloggspace.se
Postat av: Fröken Nattuggla

Pyramiderna i all ära men kommer du till Egypten ska du inte missa snorklingen/dykningen. Helt fantastiskt! Såg säkert 25 meter ner till botten, massa fiskar i världens alla färger. Muséet i Kairo var nog nästan tuffare än pyramiderna. Man måste liksom påminna sig om att de inte hade lyftkranar när de byggde dem :P Men visst har du rätt i att det blivit väldigt turistigt. Men jag tror att Kairo kan vara en jättecool stad att semestra i om man vågar sig utanför de värsta turistkvarteren. Jag var bara där en dag, men man kände historiens vingslag i luften :)



Själv vill jag luffa runt i Italien och uppleva atmosfär, mat, kultur, natur och historia. Skottland lockar också och Nya Zealand med sina äventyr :)

2009-01-26 @ 01:41:29
URL: http://blogg.aftonbladet.se/25119
Postat av: Livsstilsbruden!

Haha våra listor är rätt lika. Har dock inte med Jordanien på min lista :P Och rymden går fett bort. Gud skrämmer mig, så jag vill inte åka närmare honom!



Men va bra, då åker vi till Vegas och gifter oss då? I en Elviskyrka :D Det skulle äga. Mamma skulle bli så arg :D



Ja nej men vi dejtar nog inte, eller jag vet inte vad vi gör. Åhh allt är så komplicerat, jag trivs bra som singel men dras in i de här jäkla förhållandena ständigt. Det är bara för att Gud är emot mig...



Asså tacos kan vara jäkligt nyttigt, jag äter det ofta. Men då får du se till att skippa chipsen :P Men keso och tonfisk är nyttigt, även om de låter jäkligt ogott.



Hehe ja jag vet, jag glömde receptet. Eller jag somnade. Loggade in på bloggen och såg alla osvarade kommentarer, då loggade jag ut igen. Pallade verkligen inte.

2009-06-16 @ 07:27:35
URL: http://levmedhalsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0