Blattejävel, apajävel.

Ja, vad ska man säga? Skandal säger de flesta, men på något sätt kan jag förstå den skånska polisen. Även fast man inte hör vad dom säger, men det är en annan historia. Skånskan alltså.

Så hur kan jag förstå dem?
Ja, de jobbar med "to serve and protect" och är stationerade i Malmö. Vad jag tror har hänt är att de har blivit hjärntvättade av just det. Att de jobbar i Malmö. De flesta människor vet att rosengård är ett ganska bråkigt område. Och rosengård är även ett ganska mångkulturellt samhälle, om man säger så. Det bor många invandrare där.

Så vad händer då om du jobbar som polis på ett bråkigt ställe där kriminaliteten utgörs av säkert upp emot 90-95% invandrare? Jag säger inte att det är invandrarna som begår brotten, utan att brotten som begås på rosengård är av invandrare. Just för att det "saknas" svenskar i det området. Det är simpel logik, e=mc2.

Föreställ er nu att detta är eran vardag. Du bor i ett lite finare kvarter i Malmö, du jobbar som polis och du är alltför ofta i rosengård i tjänsten. I rosengård är det bara "blattar" som begår brotten, och när arbetsdagen är slut återgår du till din fina villa med din fina volvo och fina vovve. I ditt kvarter begås inte lika mycket brott, i ditt kvarter bor det fler svenska familjer. Det är ganska enkelt att se vart jag vill komma. Dag ut och dag in är det så, det verkar aldrig svikta.

Så någonstans i det där livet har jag rätt enkelt att se hur man sakta men säkert börjar utveckla rasismen. Det är likadant varje dag. Det är blattejävlarna som begår brotten. Det är deras vardag och den världen de lever i. Det går olika fort för alla, men utsätts man för detta varje dag så är jag rätt säker på att man blir rasistisk. Man jobbar även i en grupp som redan insett sin egna sanning, och det blir enklare och enklare att knyta sig an till den.

Nej, det jag tror poliserna behöver är att flyttas omkring lite. Kanske bli placerade i någon liten håla i Norrland. På ett ställe där det bara finns svenskar. De behöver perspektiv och nya synvinklar. För jag tror att de i grund och botten har blivit poliser för att de vill det, inte för att klubba ner folk.

De är hjärntvättade, det är jag nästan säker på. Jag har för en gångs skull bara sett videon och faktist inte läst en enda artikel om det hela, så jag kan givetvis vara helt ute och cykla. Det här är bara vad jag tror, för jag vet att det kan gå till på det här sättet. Folk blir hjärntvättade varje dag, och det är sant! Och kom ihåg att jag inte försöker försvara poliserna, jag ger dem bara en viss förståelse.

Kommentarer
Postat av: Happa

Jag kan säga att jag håller med dig och förstår vart du vill komma.



Tror också på din teori, fast det gör ju inte att poliser har rätt att uttrycka sig på det viset men en viss förlåtelse kan man ha, iaf jag.



Sanningen är ju den, att poliserna ändå säger sanningen, men den är bara lite för grov tyvärr men brotten dom begår då, "blattejävlarna" ja just det.



Ps: Jag har inget emot invandrare (om nu någon tror det)

2009-02-08 @ 20:53:15
URL: http://sadhistory.blogg.se/
Postat av: Marty X

Det lät nästan ett tag som om du försvarade att de blev rasister...



Fast slutfasen var juh iofs en bra tanke.

2009-03-07 @ 14:43:32
Postat av: Flytta på dräggen istället

Jag tycker att det är invandrarligisterna i Rosengård som borde flytta och inte poliserna som blivit frustrerade med all rätt. I vårt land kastar man inte sten på polis, brankår och ambulanser. Fattar man inte en så enkel sak, så kan man fara dit pepparn växer.

2009-06-20 @ 15:58:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0