Zlatan!!

Nu är jag så jävla trött på alla muppar som klagar på zlatan! Så därför har jag gjort en snygg blogg så nu ska jag förklara hur det ligger till. Ok såhär är det...
Zlatan är GRYM! Färdigdiskuterat!
Nejdå, men iaf...
I Inter är han hur bra som helst, men det går segare i landslaget.
När han spelar i Inter är det inte så mycket att förklara, de flesta som har sett Inter spela vet att Zlatan är en fantastisk spelare. Han är inte bara målskytt utan han spelar även fram.
 
"Men han gör ju bara mål mot skitlag!" Får man höra ibland, men jag låter (går)dagens resultat mot roma tala för sej självt :) Och att han va skytteligaledare i champions league en period förra säsongen säger ju oxå en del. Sen gjorde han mål mot grekland och spanien i em - halvskadad.

"Zlatan är lat och jobbar inte" Hmm, kan väl hålla med om att han ser lite slö ut ibland. Varför vet jag inte, inte tillräckligt bra passningar kanske ;p Men det vägs absolut upp av att när han väl får bollen så är det inte många som kan ta den av honom.

"Zlatan är överbetald" Ja visserligen, 50 millar om året för att göra nåt som är kul är väl kanske lite överbetalt. Men å andra sidan är alla elitfotbollsspelare(i dom bra ligorna) överbetalda. Men det är fansen som betalar biljetter och souvenirer så klubbarna går runt och kan betala spelarna, så vad ska man göra? Han lär ju inte gå ner i lön förrens folk slutar titta på fotboll, och det håller vi alla tummar för att det inte kommer hända!

"Zlatan är en diva" Hehe .. det kan jag hålla med om litegrann faktist. Han slutade i landslaget efter att ha varit på krogen trots att dom inte fick. Efter klacken mot Bologna sa han att "det var enkelt". Men fortsätter han göra såna mål så får han gärna vara en diva, det spelar inte mej nån roll ;p

Ok, då går vi över till det som stör mej mest!

"Zlatan är skitdålig i landslaget, och gör aldrig något bra"
Ja, var ska man börja? Vi kan ju starta med Lars Lagerbäck, killen vet inte hur man anfaller. Vi har en sån bra offensiv i svenska landslaget så det borde vara skottpengar på Lasse som spelar så tråkigt spelförstörande och defensivt. Sverige spelar ju aldrig för att vinna. Rädslan att förlora är alltid större än viljan att vinna, och det är därför det blir så jävla tråkigt att se Sveriges matcher. Jaja, nog om Lasse, det kommer mer hat om honom efter nästa kvalmatch skulle jag tro. Men iaf, Zlatan är en anfallare, och en anfallare vill gärna spela anfallsfotboll. E=mc2.
Och sen kan ni ju tänka er lag som tex Ungern. De ska möta Sverige, vem tror ni dom sätter 2 extra man på att markera ... just det. Zlatan! Alla som möter Sverige vet att Zlatan är den klarast lysande stjärnan, precis som alla vet att Portugals stora stjärna heter Ronaldo. Då är det kanske inte så konstigt att han får lite mer bevakning, och svårare att prestera. Å andra sidan blir det lättare för resten av laget, därför är Zlatan så viktig i landslaget.
Målsnitt ... Zlatans målsnitt i landslaget är 0,357 mål per match. Henkes är 0,366 och Elmanders ligger på 0,28. Har inte direkt hört några klagomål på Elmander eller Larsson. Sen har vi ju Rosenberg och Allbäck. Men dom får knappt spela så dom har jag inte kollat upp. Vet att Allbäck förmodligen har bäst snitt. Men men. You get the point!

Nu kommer jag inte på några fler klagomål som kan finnas mot Zlatan. Men om ni har det så är det bara att skriva! Jag tycker inte att Zlatan är världens bästa, men han är absolut en av dom bättre. Ronaldo och Messi är nog fortfarande snäppet bättre, men det är annorlunda positioner och spelare, så man ska väl inte jämföra. Iaf, för att summera, dom som kan nåt om fotboll, vet att Zlatan är bra! Så sluta hata nu, era jävlar!

Kommentarer
Postat av: Evelina

haha ZLATAN!! BLÄÄÄÄÄÄÄÄ

2008-10-20 @ 08:58:17
URL: http://erstrom.blogg.se/
Postat av: CC

jag gillar din blogg! :D



fast ett hatinlägg om lasse l vore ju inte fel



vem fan är zlatan btw?

2008-10-20 @ 10:40:39
URL: http://randomprestige.blogg.se/
Postat av: Rickard

Haha bloggarN. "Zlatan e bra förståru vad jag menar? Zlatan e bra". Zlatan är en duktig fotbollsspelare, nuff said.

2008-10-20 @ 17:48:35
Postat av: Riktiga fotbollsspelare!

Det finns bara ett riktigt proffs i svensk fotboll...

Ingesson.jpg" rel="nofollow">http://www.nordahl-photo.nu/proffs/KlasIngesson.jpg

2008-10-21 @ 19:28:53
Postat av: Jossan

Okej jag orkade inte läsa allt fotbollstjafs om Zlatan, men snygg är han!!

2008-10-21 @ 23:07:45
Postat av: Toni

kan du bara vara tyst tack!

2008-10-22 @ 17:57:56
Postat av: Toni

hahahha, jag skojja brorsään. jag ska läsa och se vad du har för dig kompis, bästa hälsningar från rinkeby

2008-10-22 @ 17:58:43
Postat av: Palle

Haha omg, e zlatan snygg!? Det va då fan nåt nytt.

Haha, tyst Toni :D

2008-10-23 @ 02:17:45
Postat av: CC

kanske dags för ett till inlägg?? :D

2008-10-23 @ 02:25:52
URL: http://randomprestige.blogg.se/
Postat av: david

skejtare!

2008-10-23 @ 15:30:30
Postat av: antiingram

undrar hur många tjejer som hade tyckt zlatan var snygg om han inte var en stenrik fotbollsspelare....

2008-10-25 @ 16:04:50
Postat av: Inget Namn

nej nej nej neeeej

2009-01-08 @ 23:54:01
URL: http://www.metrobloggen.se/duvetinte

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0