Jävla alkohol...

En dag ska jag faktist skriva nånting positivt, jag lovar!

Men inte idag ... :D För nu har jag hittat en till sak som stör mig! Är ni med på trumvirveln igen då ... *trumvirvlar* ... det handlar om ... Alkohol!

Det handlar om folk som "kan ha roligt utan alkohol".
"Ja men det är väl bara bra?" ... tänker ni säkert nu. Och det är det väl oxå, det kan jag hålla med om. Men det som i så många fall stör mig är det att dessa personer alltför ofta försöker pracka på mig sina värderingar, och försöka få mig att ha kul utan alkohol. Jag kan ha kul utan alkohol, men om JAG väljer att JAG ska dricka alkohol och ha kul ändå, så är det MITT val, ok?
Ibland undrar jag om de verkligen har så jättekul utan alkohol, eller om det bara är något de har bestämt sig för att leva efter? Jag förstår ju alla argumenten till att inte dricka, och att det faktist går att ha kul ändå, men på många verkar det som om att de gör det för att det är "rätt". Till de här personerna brukar jag skämtsamt säga att det inte alls går att ha kul utan alkohol. Sen smäller det! Du är omogen, du är fjantig, du borde växa upp, det går inte att diskutera med dig, tönt.

Fan, om ni vill ha så jävla kul utan alkohol, ha det då! Vad är det som stoppar er? Ni behöver inte gå runt och skylta med att ni inte dricker alkohol och att fler borde följa erat exempel. Folk vet baksidorna av alkohol, folk vet vilka effekter det har, folk väljer att dricka iaf. Om jag väljer att dricka så har jag gjort mitt val, jag gör det för att jag vill, för att jag tror att det kommer bli roligare eller för att jag känner att ikväll är det fan dags för en kalasfylla!

Tyck gärna att jag är en tönt, tyck gärna att jag är omogen och tyck gärna precis vad ni vill. Ni får t.o.m säga det till mig om det får er att må bättre. Men tänk på att jag har gjort mitt val, precis som ni har gjort erat. Jag respekterar erat, så kan ni snälla respektera mitt?

Hmm, jag tappade tråden nånstans mellan trumvirveln och slutet. Känns som att "fler meningslösa klagomål" är den enda texten jag har skrivit i den här bloggen som jag känner att den blev bra. Den hade ett bra flyt och var tillräckligt lång och förmedlade budskapet på ett bra sätt. Antar att jag blir för distraherad när jag skriver ...

Kommentarer
Postat av: CC

Klart man har kul i båda fallen. Jag har dock inte provat alkohol men jag har hört om folk som gjort det....





Du är sjukt mogen btw!

2008-11-28 @ 11:49:29
URL: http://randomprestige.blogg.se/
Postat av: Ingramkungen

Oförskämda stockholmare? Bittra norrlänningar! Ta en sup ur dunken, tugga lite palt och håll käften!!

2008-11-28 @ 13:51:07
Postat av: Evelina

haha, bra där palle!! ;)

2008-11-28 @ 21:04:46
URL: http://erstrom.blogg.se/
Postat av: Rickard

Nu blev jag sugen på en kalasfylla!

2008-11-28 @ 22:51:13
Postat av: Jossan

Jag hörde om en som försökte ha kul utan alkohol.. han blev blind.

2008-11-29 @ 14:34:42
Postat av: Marty X

Varför känns det som det var mig du tänkte på när du skrev detta inlägget?

2008-12-24 @ 18:51:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0